چگونه افرادی با تخصص بالاتر از خود را مدیریت کنیم؟
به‌ظاهر دشوار؛ اما ممکن! ۸

چگونه افرادی با تخصص بالاتر از خود را مدیریت کنیم؟

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۷/۰۱/۰۸ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

مدیریت افرادی که از نظر سطح دانش و تخصص از شما بالاتر هستند در نگاه اول نگران‌کننده و ترسناک است؛ اما با راهکارهایی می‌توان این افراد را به شیوه حرفه‌ای، مدیریت کرد.

نوپانا: در همه سطوح مدیریت ممکن است برخی از زیردستان شما باهوش و از لحاظ تخصص از شما بالاتر باشند. چگونه می‌توان این افراد را مدیریت کرد؟ مدیریت این افراد ممکن است کار سختی برای شما باشد. برای مثال ممکن است زیردستتان سوالی از شما بپرسد که جواب آن را نمی‌دانید یا متوجه منظور او نمی‌شوید. این موضوع اصلا جای نگرانی ندارد. شما به عنوان یک مدیر باید ارزش خود را درک کنید و با مدیریت صحیح این افراد، آینده سازمان خود را بسازید. برای درک ارزش خود، باید تغییراتی در تفکر خود ایجاد کنید. در نوشتار زیر برخی از این تغییرات را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید:

روبه‌رو شدن با ترس‌ها

به گزارش نوپانا، مدیریت افرادی که از نظر دانش و تخصص از شما بالاتر هستند در نگاه اول نگران‌کننده و ترسناک است. با ترس خود روبه‌رو شوید و منشا آن را پیدا کنید. گاهی اوقات این ترس‌ها بی‌دلیل هستند و با درک ارزش و مسئولیت‌های خود، می‌توانید آن‌ها را از بین ببرید.

مشورت کردن

با افرادی که مشکل مشابه دارند مشورت کنید. با این کار کمتر احساس تنهایی می‌کنید و ممکن است ایده‌ها و راهکارهایی برای مدیریت این افراد پیدا کنید. همواره به یاد داشته باشید که لازم نیست شما در همه زمینه‌ها تخصص داشته باشید. این موضوع را کارمندان شما هم می‌دانند و شما را درک می‌کنند.

نشان دادن ارزش کار خود

برای کسب اعتبار به عنوان مدیر بهتر است ارزش کار خود را به روش‌های مختلف به کارمندان نشان دهید. برای مثال تصمیمات سخت و حساس شما در برخی موارد باعث پیشرفت گروه می‌شود و تنها شما هستید که می‌توانید در تصمیمات سخت به خوبی عمل کنید. نباید برای کارمندان خود به عنوان مشاور باشید بلکه باید به پیشرفت آن‌ها کمک کنید.

(همچنین بخوانید: چرا باهوش بودن، همیشه خوب نیست؟)

برچسب‌ها: مدیریت تعامل با کارمندانرفتار حرفه‌ایکسب‌و‌کار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.