مسئولیت حمایت از استارت‌آپی‌ها در سال حمایت از کالای ایرانی
بر اساس رهنمودهای رهبر انقلاب ۱۰

مسئولیت حمایت از استارت‌آپی‌ها در سال حمایت از کالای ایرانی

توسط عباس خاراباف | ۱۳۹۷/۰۱/۰۵ - ۱۰:۰۰ | ۵ دقیقه

چرا مردم و مسئولان در برابر کسب‌وکارهای نوپای استارت‌آپی و فعالان این عرصه در سال حمایت از کالای ایرانی وظیفه حمایت دارند؟

نوپانا: جوانان، فعالان و سرمایه‌گذاران کسب‌وکارهای نوپای استارت‌آپی از موثرترین عوامل توسعه و تولید محصولات و خدمات نوآورانه ایرانی هستند؛ به همین دلیل نقش مردم و مسئولان در برابر سرمایه‌گذاران، شتاب‌دهنده‌ها و جوانان فعال در استارت‌آپ‌های ایرانی و حفظ و مراقبت از آنها بسیار موثر است.

کالای ایرانی یعنی محصول نهایی کار و سرمایه و فعالیت اقتصادی و ذهن و ابتکار

بخش‌هایی از سخنان رهبر انقلاب در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در نخستین روز از سال ۱۳۹۷ در همین زمینه قابل توجه است:

ـ شعار امسال، هم خطاب به مسئولین است، هم خطاب به مردم است. شعار امسال [حمایت از] کالای ایرانی است.

ـ کالای ایرانی یعنی محصول نهایی کار و سرمایه و فعالیت اقتصادی و ذهن و ابتکار و همه‌چیز.

ـ سرمایه‌گذار با سرمایه‌ خود، کارگر با کار خود، طراح با ذهن خود و با دانش خود، اینها همه تلاش می‌کنند و محصول [کار آنها] می‌شود کالای ایرانی. بنابراین چیز باعظمتی است، چیز بسیار مهمی است؛ این را بایستی حمایت کرد.

ـ در حمایت از این کالای ایرانی ـ که محصول تلاش فعالان اقتصادی و فعالان کارگری و سرمایه‌گذاران و برنامه‌ریزان و طراحان و مانند اینها است ـ هم مردم نقش دارند به‌عنوان تولید‌کننده‌ کالای ایرانی، هم مردم نقش دارند به‌عنوان مصرف‌کننده‌ کالای ایرانی؛ هم باید تولید کنند، هم باید مصرف کنند؛ هم باید در تولید تلاش کنند.

ـ این وظایفی را بر عهده‌ مردم و بر عهده‌ مسئولین دولت قرار می‌دهد؛ مخاطب این شعار، هم مردمند، هم مسئولانند.

ـ امروز بحمداللّه ملت ما و جوانان ما روی پای خودشان می‌ایستند و احساس استقلال و خودباوری می‌کنند.

ـ بنده اصرار دارم که جوان‌ها هر جایی که دستشان می‌رسد خودشان کار کنند، اقدام کنند، تأسیس کنند، ابتکار کنند به‌خاطر این است.

ـ اینکه ما گفتیم «آتش به اختیار»، فقط مخصوص کارهای فرهنگی نیست، در همه‌ زمینه‌هایی که برای پیشرفت کشور مؤثر است جوان‌ها می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

ـ اگر با ابتکار جوان‌ها، با حضور جوان‌ها، با حضور مدیران فعال و پرکوشش ان‌شاءاللّه بشود از این امکانات استفاده کرد، اقتصاد کشور در میان دوازده اقتصاد اول همه‌ دنیا قرار خواهد گرفت.

ـ امروز در صنایع مختلف، در نانوتکنولوژی، در صنایع گوناگون، در صنایع برتر ـ به قول فرنگی‌مآب‌ها «های‌تک» ـ کشور، عمده جوان‌ها هستند؛ مشغول کارند، دارند تلاش می‌کنند و می‌توانند؛ جوان‌های ما قادر به خیلی از کارهای بزرگ هستند. بعضی از مسئولین ما در طول زمان، این امکان را باور نداشتند یا به آن اهمیت نمی‌دادند.

ـ دشمن از بالندگی نسل جوان ما بشدت نگران و عصبانی است.

ـ من به شما عرض بکنم جوان‌های عزیز ما این کشور را خواهند ساخت، بهتر از آن چیزی که در ذهن نسل قبلی ـ که نسل ما است ـ وجود داشته است؛ ان‌شاء‌اللّه بهتر خواهند ساخت و خواهند توانست پرچم استقلال و عظمت و شرافت این کشور را از آنچه تا امروز بوده است، بلندتر کنند.

(همچنین بخوانید: حمایت از توانمندی‌های داخلی یا واگذاری میدان به دشمن؟)

برچسب‌ها: استارت‌آپحمایت از استارت‌آپ‌هااستقلالتولید داخلیکسب‌وکارهای نوپاعباس خارابافایرانحمایت از کالای ایرانیسازندگی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره عباس خاراباف

عباس خاراباف

عباس خاراباف دانش آموخته مهندسی هوافضا است. او از سال ۱۳۸۴ به صورت حرفه‌ای در رسانه‌های مختلف به روزنامه‌نگاری علمی و ترویج دانش و فناوری مشغول بوده است. عباس خاراباف سابقه سردبیری، دبیری تحریریه و دبیر سرویسی چندین نشریه معتبر را دارد.