چگونه در مواجهه با چالش‌های کارآفرینی، انگیزه خود را حفظ کنیم؟
پرسشی مهم در مسیر دشوار کارآفرینی؛ ۸

چگونه در مواجهه با چالش‌های کارآفرینی، انگیزه خود را حفظ کنیم؟

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۷/۰۱/۰۵ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

در شرایطی که یک کارآفرین با چالش‌های روزمره و گوناگون خود درگیر است، حفظ انگیزه تنها راه نجات او از دام افسردگی و کسالت و رسیدن به هدف نهایی است.

نوپانا: در شرایطی که یک کارآفرین با چالش‌های روزمره و گوناگون خود درگیر است، حفظ انگیزه تنها راه نجات او از شر افسردگی و دیگر بیماری‌های روحی و رسیدن به هدف نهایی است.

به گزارش نوپانا، روان‌شناسان گوناگونی به موضوع انگیزه پرداخته‌اند. آنها می‌دانند که داشتن انگیزه یکی از مهم‌ترین عوامل رسیدن به هدف است. در این نوشتار به بررسی چند مورد برای بهبود شرایط روحی و انگیزشی شما خواهیم پرداخت:

برای انجام هر کاری دلیل خوبی داشته باشید

انجام درست هر کاری نیاز به دلیل خاصی دارد. هیچ کاری در دنیا بدون دلیل انجام نمی‌شود. ممکن است از روی اجبار بخواهید کاری را انجام دهید و یا کسی کاری را که دوست ندارید به شما سپرده است. قبل از انجام آن کار سعی کنید دلیل قانع کننده‌ای برای خودتان بیابید. این کار روحیه شما در انجام کار‌ها را بالا می‌برد و به شما برای تمام کردن سریع آن کار انگیزه می‌بخشد.

به خاطر داشته باشید که هرچه دلیل شما برای انجام کاری منطقی‌تر به‌نظر برسد (از نظر خودتان) روحیه و انگیزه شما برای تمام کردن آن بیشتر خواهد بود. با کمی تامل سعی کنید انگیزه خود از انجام کار را به درستی پیدا کنید به طوری که فریبی در کار نباشد.

حواستان به خودتان باشد

حوادت روزمره زندگی سبب می‌شود که از خودتان دور شوید. خودشناسی یکی از بهترین ابزار‌های انگیزشی برای هر فرد است. سعی کنید مدام پیشرفت خود را رصد کنید. خود هفته قبل خود را با خود امروز مقایسه کنید. بدون شک پیشرفت‌هایی از نظر فرهنگی، شخصیتی و ... را در خود مشاهده خواهید کرد. فراموش نکنید که با تلاش به چه جایگاهی رسیده‌اید و با تلاش بیشتر به جایگاه بالا‌تری خواهید رسید.

هدف‌های بزرگ خود را به مراحل کوچک تقسیم کنید. پس از انجام هر مرحله تاملی کنید، به پشت سر نگاهی بیاندازید و از انجام ماموریت‌‌های کوچک خود لذت ببرید. این کار به شما انگیزه بیشتری برای رفتن به مراحل بالا‌تر خواهد داد.

(همچنین بخوانید: ۱۱ عادت مثبت که موفقیت شما را در کار و زندگی شخصی، تضمین می‌کنند)

برچسب‌ها: هدفانگیزهکارآفرینیکارآفرینروانشناسیموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.