پرداخت وام کارآفرینی به تشکل‌های جوانان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان
استراتژی جدید بانکی در مقابل استارت‌آپ‌ها ۸

پرداخت وام کارآفرینی به تشکل‌های جوانان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۷/۰۱/۰۲ - ۱۴:۳۱ | ۳ دقیقه

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از پرداخت وام به تشکل‌های مردم نهاد خبر داد و گفت: این وام ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی به طرح های کارآفرینی سمن‌ها پرداخت می‌شود.

محمدمهدی تندگویان، با اشاره به وجود اعتباراتی در حوزه پرداخت وام به تشکلهای مردم نهاد، افزود: از ردیف ۲۷ صدم درصد مالیات برارزش افزود بودجه ای برای پرداخت وام به سمنها پیش بینی شده بود و در همین زمینه مذاکراتی با بانک‌های مختلف برای انعقاد قرار داد انجام گرفت.

وی ادامه داد: با بانکهای مختلف چانه زنی داشتیم و در نهایت امروز تفاهم‌نامه ای با صندوق کارآفرینی امید صورت گرفت و براساس آن مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام به تشکل‌های کارآفرین در نظر گرفتیم.

معاون ساماندهی امور جوانان تاکید کرد: حداقل این وام ۱۰ میلیون تومان و سقف آن ۱۰۰ میلیون تومان است که با سود ۴ درصد به طرح‌های کارآفرینی تشکل‌های مردم نهاد پرداخت می‌شود.

تندگویان اضافه کرد: در کل کشور حدود ۳۵۰ سمن کارآفرین داریم که به طور ویژه در حوزه ایجاد اشتغال برای جوانان فعالیت می کنند اما این وام به تشکلهای دیگر که در حوزه های مختلف فعالیت می کنند اما طرحهایی در حوزه کارآفرینی دارند هم قابل پرداخت است.

وی در خصوص شرایط دریافت این وام گفت: دستورالعمل‌های دریافت وام به تشکل‌ها و همچنین به صندوق کارآفرینی امید ارائه شده و طرحهای جوانان در حوزه کارآفرینی پس از پایش در استانها به این صندوق معرفی می شود. کمیته پایش طرح در تمامی استانها فعال شده و تمامی طرحهای کارآفرینی را بررسی می کند. تاکنون تعداد زیادی طرح در این کمیته پایش شده و آماده ارائه وام است.

معاون ساماندهی امور جوانان افزود: تاکید ما گرایش طرحها در حوزه کارآفرینی در شهرستانها و طرحهای روستایی است.

برچسب‌ها: وامکارآفریناستارت‌آپبانک
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.