اشتباهات رایجی که باعث شکست کارآفرینان بی‌تجربه می‌شوند
از آن‌ها دوری کنید ۸

اشتباهات رایجی که باعث شکست کارآفرینان بی‌تجربه می‌شوند

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۰ | ۴ دقیقه

برای کارآفرین شدن باید تجربه کسب‌ کرد و مطالعه و آموزش به تنهایی برای انجام این کار کافی نیست؛ در این مطلب به معرفی اشتباهاتی که در میان کارآفرینان بی‌تجربه رایج هستند می‌پردازیم.

نوپانا: برای کارآفرین شدن باید تجربه کسب‌ کرد و مطالعه و آموزش به تنهایی برای انجام این کار کافی نیست؛ بنابراین کارآفرینان جوان و بی‌تجربه باید از مشاوران مجرب و خبره در این حوضه کمک بگیرند تا مسیر کسب‌وکار خود را به درستی تدوین کنند. در غیر این صورت یک کارآفرین جوان مجبور به آزمون و خطا در مسیر توسعه کسب‌وکار خود می‌شود و همین امر سبب کندی حرکت او به سمت مقصد نهایی است. در این نوشتار به بررسی برخی اشتباهات مشترک میان کارآفرینان بی‌تجربه می‌پردازیم:

۱. عدم دریافت بازخورد

داشتن گوش شنوا برای دریافت بازخورد‌های مختلف از ابزار‌های مهم یک کارآفرین خبره است. هر کسب‌وکاری برای موفق شدن در مسیر توسعه خود باید با نقاط قوت و ضعف خود آشنا شود و بهترین کاری که برای رسیدن به این مهم می‌توان انجام داد دریافت بازخورد از مشتریان و دیگر شرکا و تحلیل درست این بازخوردها است.

۲. عدم رسیدگی به نیاز اصلی مشتریان

دریافت بازخورد از مشتریان به تنهایی کافی نیست. پس از دریافت این اطلاعات و پردازش صحیح آن، نیاز به تغییر جهت شرکت در مسیر اصلاح اشتباهات و نواقص گذشته است. برخی کارآفرینان بی‌تجربه تنها به پردازش داده‌ها اکتفا می‌کنند و در عمل برای اصلاح مسیر شرکت ابزار‌های لازم را در دست ندارند. در این موارد به این کارآفرینان پیشنهاد می‌شود تا با مشاوران خبره این حوزه مشورت کنند.

۳. عدم تعادل بین زندگی شخصی و حرفه‌ای

کار مدام و بدون وقفه انرژی شما را به کلی تخلیه می‌کند و جز تحلیل جسمی و روحی برای شما ثمری ندارد. کارآفرینان حرفه‌ای به دنبال برقراری توازن میان زندگی شخصی و فعالیت حرفه‌ای خود هستند؛ زیرا آنها می‌دانند اگر از زندگی شخصی خود غافل شوند با کاهش شدید بازدهی خود در محیط کاری روبه‌رو می‌شوند.

 (همچنین بخوانید: چرا راهبران باهوش کسب‌وکار شکست می‌خورند؟)

برچسب‌ها: کارآفرینموفقیت کارآفرینی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.