«نقشه گوگل» برای توان‌یابان امکانات ویژه‌ای در نظر گرفته است
به‌روز رسانی جدید گوگل ۸

«نقشه گوگل» برای توان‌یابان امکانات ویژه‌ای در نظر گرفته است

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ - ۱۲:۰۰ | ۳ دقیقه

سرویس جدید «نقشه گوگل»، بهترین مسیر‌ها با توجه به امکان تردد ویلچر را به توان‌یابان پیشنهاد می‌کند. همچنین در این سرویس، قابلیت گزارش امکانات موجود برای تردد توان‌یابان فراهم شده است.

نوپانا: نقشه گوگل در به‌روز رسانی جدید خود برای کمک به ۷ میلیون توان‌یابی که از ویلچر در سراسر دنیا استفاده می‌کنند از سرویس جدیدی که زندگی ‌آنها را بهتر می‌کند رونمایی کرد.

به گزارش نوپانا، این سرویس جدید بهترین مسیر‌ها با توجه به امکان تردد ویلچر را به توان‌یابان پیشنهاد می‌کند. همچنین قابلیتی برای کاربران در این قسمت گنجانده شده است که آنها می‌توانند امکانات موجود برای تردد توان‌یابان را در نقشه گزارش کنند.

این قابلیت هم‌اکنون برای کاربران اندروید نقشه گوگل در دسترس قرار دارد. برای راه‌اندازی این قابلیت کافی است نقشه گوگل را باز کرده و سپس به منوی اصلی رفته و روی گزینه Your Contribution یا مشارکت شما کلیک کنید؛ بعد از آن بر گزینه Uncover missing info و سپس مرتب سازی بر اساس accessibility کلیک کنید. در این حالت مکانی را که می خواهید جزییات بیشتری به اطلاعات آن اضافه کنید انتخاب کرده و سپس اطلاعات وارد شده را تایید کنید. 

توجه داشته باشید برای راه‌افتادن این قابلیت‌ برای تمام کاربران اندرویدی مقداری زمان لازم است؛ بنابراین اگر در هنگام فعال‌سازی این ویژگی جدید نقشه گوگل دچار مشکل شدید ناامید نشوید و چند روز بعد دوباره تلاش کنید.

از‌جمله ویژگی‌های این به‌روز رسانی، اضافه شدن اطلاعات ساختمان‌ها نظیر دارا بودن آسانسور و یا امکانات کافی برای تردد توان‌یابان است. لازم به ذکر است که این قابلیت روی سیتم‌عامل‌های ios فعال نشده است و پیش‌بینی می‌شود تا هفته آینده در دسترس آنها نیز قرار گیرد.

برچسب‌ها: گوگلتوان‌یاباننقشه گوگلمسیریابیاپلیکیشنفناوری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.