ذخیره سازی اطلاعات مغز انسان
اننقال اطلاعات؛ ۸

ذخیره سازی اطلاعات مغز انسان

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۱۲/۲۴ - ۱۸:۴۰ | ۴ دقیقه

یک استارت‌آپ کالیفرنیایی به‌دنبال آپلود و ذخیره‌سازی محتویات ذهن انسان در کامپیوترها است.

به گزارش دیجیاتو، آپلود و ذخیره‌سازی محتویات ذهن انسان در کامپیوترها، ایده‌ای است که بیشتر در ادبیات و فیلم‌های علمی تخیلی مطرح شده است. حال یک استارت‌آپ کالیفرنیایی به نام نت‌کام (Nectome) مدعی شده که راهی برای انتقال اطلاعات ابداع کرده است.

شرکت مذکور که در سانفرانسیسکو استقرار دارد توانسته روشی ابداع کند تا به وسیله‌ی آن، خاطرات و تفکرات یک فرد را به شکلی خاص در حافظه‌های ابری ذخیره سازی کند. با اینکه به نظر می‌رسد اتفاق توصیف شده، دستارود مطلوبی در زمینه جاودانه‌سازی ذهن انسان باشد، مشکل بزرگی در این متد وجود دارد که استفاده از آن را به شدت محدود می‌کند.

به گزارش دانشگاه MIT ماساچوست، استارت‌آپ یاد شده با استفاده از یک محلول شیمیایی خاص موفق شده بدن انسان را تا هزاران سال به صورت یک مسجمه‌ی شیشه‌ای حفظ نماید. البته مشکل اساسی در برابر راهکار جدید، این است که روش مذکور ۱۰۰ درصد کشنده است و تنها می‌توان از آن برای مبتلایان به بیماری‌های لاعلاج استفاده نمود.

کسانی که به حفظ و ذخیره شدن ابدی ذهن خود علاقه دارند باید با این مرگ حتمی کنار بیایند. البته هنوز هیچ اطمینانی درباره عملکرد درست این روش نیز وجود ندارد و از طرفی ممکن است فرد موردنظر جانش را از دست داده و هیچ اطلاعاتی از مغزش را نتواند ذخیره کند.

در هر حال نت‌کام ترجیح داده تا از این روش برای مبتلایان به بیمار‌ی‌های لاعلاج (نظیر مرگ مغزی‌ها) استفاده کند تا بدین وسیله به آنها امید حیات دوباره بدهد. به گفته‌ی کارشناسان این شرکت، تجربه‌ این روش برای یک کاربر بسیار شبیه به خودکشی‌های خودخواسته به دست پزشکان است و بیماران باید اعتماد کاملی به پزشکان خود داشته باشند.

استارت‌آپ یاد شده هزینه‌ای ۱۰ هزار دلاری برای انجام این عملیات درنظر گرفته که هر فرد موظف است برای ورود به لیست انتظار، آن را پرداخت کند. البته علاقمندان می‌توانند در صورت پشیمانی از تصمیم شان مبلغ واریز شده‌‌ی خود را از این شرکت پس بگیرند.

برچسب‌ها: ذخیره اطلاعاتذخیره سازی ابریمغزاستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.