توسعه اقتصادی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استارت‌آپ‌ها
سورنا ستاری: ۸

توسعه اقتصادی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استارت‌آپ‌ها

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۱۶:۵۹ | ۳ دقیقه

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: سرمایه گذاری بخش خصوصی در استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای دانش بنیان باعث ایجاد و رونق روشی جدید در توسعه اقتصاد، کسب‌وکار و اشتغال فارغ‌التحصیلان جوان می‌شود.

به گزارش اکوسیستم، ستاری در مراسم افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: حضور بخش خصوصی در عرصه حمایت از استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان باعث ایجاد شیوه‌ای جدید در اقتصاد کشور شده است که نوآوری مهمترین دارایی آن محسوب می‌شود.

وی با اشاره به عدم کارایی سرمایه گذاری دولتی برای مدیریت، توسعه و پیشرفت کسب‌وکارها، بیان کرد: حضور بخش خصوصی در این کسب‌وکارها باعث خواهد شد که استارت‌آپ و شرکت‌های دانش‌بنیان براساس نیاز و اقبال عمومی شکل بگیرند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: دانشگاه صنعتی شریف به عنوان مدل جدید حمایت از کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و فناور، با توسعه پارک‌های علم و فناوری روشی موفق را اجرا کرده است که می‌تواند الگویی برای سایر دانشگاه‌های کشور باشد.

وی رشد فزاینده واحدها و مراکز فناوری پیرامون این دانشگاه را نشان‌دهنده توسعه و گسترش کسب‌وکارهای برآمده از دل دانشگاه‌ها دانست و اظهار داشت: در محوطه پیرامون دانشگاه بالغ بر ۳۲۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان مستقر شده‌اند که بیش از ۶ هزار نفر در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند.

ستاری در ادامه افزود: اکثر بنیانگذاران و شاغلین این شرکت‌ها را دانشگاهیان جوان و خلاق ایرانی تشکیل می‌دهند که از دانشگاه صنعتی شریف و دیگر دانشگاه‌های برتر ایران و سایر کشورها فارغ التحصیل شده‌اند.

در ادامه، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری شریف بازدید کرد. روابط عمومی دانشگاه شریف اعلام کرد که پارک علم و فناوری شریف تعداد ۱۰ واحد فناوری را در خود جای داده است که در زمینه‌های محصولات پوشیدنی ضد امواج، تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات، نانوفناوری، سلامت الکترونیک و… فعالیت دارند.

برچسب‌ها: معاون علمی و فناوری رئیس جمهورسورنا ستاریاستارت‌آپدانشگاه صنعتی شریفدانش‌بنیانکسب‌وکارپارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.