عواملی که تمرکز شما هنگام انجام کارها را کاهش می‌دهند
از دلایل مهم کاهش بهره‌وری؛ ۸

عواملی که تمرکز شما هنگام انجام کارها را کاهش می‌دهند

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۱۲/۲۷ - ۱۲:۰۰ | ۳ دقیقه

برای رسیدن به موفقیت و داشتن بهره‌وری بالا، بهتر است همواره روی کاری که انجام می‌دهید تمرکز داشته باشید و آن را حفظ کنید.

نوپانا: برای رسیدن به موفقیت و داشتن بهره‌وری بالا، بهتر است همواره روی کاری که انجام می‌دهید تمرکز داشته باشید. در نوشتار زیر چند دلیل ساده را که حین انجام کار تمرکز شما را از بین می‌برند بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید:

استرس و کمبود خواب

به گزارش نوپانا، استرس و کمبود خواب ارتباط مستقیم با میزان تمرکز ما دارند. بدن ما به تقریبا هفت ساعت خواب در شبانه‌روز احتیاج دارد و بهتر است برای داشتن تمرکز کافی برای انجام کارها به میزان کافی بخوابید و استراحت کنید. همچنین بهتر است از انجام دادن چند کار با هم خودداری کنید؛ زیرا این کار استرس شما را افزایش و تمرکز شما روی کارها را کاهش می‌دهد.

عوامل محیطی

سعی کنید یک محیط کار تمیز و مرتب داشته باشید. اشیا و لوازمی که تمرکز شما را از بین می‌برند از اطراف خود دور کنید. همچنین وسایل هوشمند خود را در حالت سکوت قرار دهید. با یک صدای کوچک از تلفن همراهتان ممکن است به کلی تمرکز خود را از دست بدهید.

رژیم غذایی

تغذیه سالمی داشته باشید و سعی کنید کربوهیدرات‌ و پروتئین را در وعده‌های غذایی خود داشته باشید. همچنین ورزش را به هیچ عنوان فراموش نکنید. این کارها علاوه بر اینکه قدرت تمرکزتان را افزایش می‌دهند، بهره‌وری شما را نیز افزایش می‌دهند.

مواردی که گفته شد بسیار ساده هستند و می‌توانید با رعایت آن‌ها بهره‌وری خود را افزایش دهید. اگر مشکل تمرکزتان با موارد بالا حل نشد حتما با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید.

(همچنین بخوانید: ۱۵ دقیقه‌ای که موفقیت شما در روز بعد را تضمین می‌کند)

برچسب‌ها: تمرکزمحیط کاربهره‌وریموفقیت افزایش تمرکزاسترسرژیم غذاییروانشناسیکمبود خواب
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.