استارت‌آپ‌ها نمودی از اجرای اقتصاد مقاومتی
رئیس مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف: ۷

استارت‌آپ‌ها نمودی از اجرای اقتصاد مقاومتی

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۵/۱۲/۰۷ - ۰۹:۲۳ | ۳ دقیقه

تاکید احسان یقطین بر نقش موثر کسب وکارهای نوپا در اقتصاد کشور

نوپانا: احسان یقطین، رئیس مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با نوپانا با تاکید بر نقش موثر کسب‌وکارهای نوپا در اقتصاد کشورها گفت: امروزه بسیاری به این امر واقف شده‌اند که اغلب شرکت‌های بزرگ از کسب‌وکارهای محلی و نوپا پدید می‌آیند؛ ازجمله چنین کسب‌و‌کارهایی می‌توان مثال‌های متنوع بین‌المللی را بیان کرد که با رشد خود انقلابی در ارتباطات، فناوری و اقتصاد پدید آورده‌اند.

او درباره شرایط کسب‌و‌کارهای نوپا در ایران نیز گفت: در کشور ما نیز بسیاری از کسب‌وکارهای خرد به شرکت‌های بزرگ و موفق تبدیل شده‌اند.

یقطین درباره نقش دولت در زمینه حمایت از استارت‌آپ‌ها افزود: استارت‌آپ‌ها در قالب کارآفرینان و افراد خوش‌فکر نمود اجرای اقتصاد مقاومتی و تکیه بر بخش خصوصی هستند؛ در نتیجه دولت باید با تسهیل موانع این بخش و فراهم کردن بستر مناسب، از اکوسیستم کارآفرینی حمایت کند که این حمایت منجر به تحرک چرخه اقتصادی، هموارتر شدن مسیر و ظهور ایده‌های خلاقانه می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف همچنین به نقش مهم سرمایه‌گذاری‌های جسورانه در حمایت از کسب‌وکارهای نوپا اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری براساس ارزیابی صحیح و انتخاب منطقی با وجود افت‌وخیزهایی که در ابتدای امر می‌تواند داشته باشد، در نهایت به سودآوری و موفقیت چشمگیری منجر می‌شود.

او مجموعه‌‌های سرمایه‌گذار و شتاب‌دهنده در حوزه کسب‌وکارهای نوپا را متعلق به بخش خصوصی خواند و بیان کرد: بخش خصوصی به جای امید بستن به مواردی مثل سود بانکی و غیره با سرمایه‌گذاری در این نوع کسب‌وکارها می‌تواند همراه با کارآفرینی به سودی سرشار دست یابد.

یقطین همچنین درخصوص مشاغل سنتی گفت: این مشاغل هم برای کارآمد بودن و ماندگاری باید با فضای جامعه و نیازهای روز خود را تطبیق دهند زیرا که در غیر این‌صورت محکوم به شکست خواهند بود.

برچسب‌ها: اقتصاد مقاومتیایرانکسب‌و‌کاراستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.