فراهم شدن امكان صدور و تعویض آنلاین دفترچه بیمه
با همکاری سازمان تامین اجتماعی با استارت‌آپ بیمیتو ۸

فراهم شدن امكان صدور و تعویض آنلاین دفترچه بیمه

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۲:۲۵ | ۴ دقیقه

برای نخستین بار در کشور و طی یک همکاری مشترک بین یک سازمان دولتی و یک استارت‌آپ، امکان ارائه خدمات صدور و تعویض دفترچه بیمه تامین اجتماعی در بستر اینترنت فراهم شد.

نوپانا: برای نخستین بار در کشور و طی یک همکاری مشترک بین یک سازمان دولتی و یک استارت‌آپ، امکان ارائه خدمات صدور و تعویض دفترچه بیمه تامین اجتماعی در بستر اینترنت فراهم شد.

در همین راستا با همکاری استارت‌آپ «بیمیتو» و سازمان تامین اجتماعی متقاضیان می‌توانند برای اولین بار در کشور از طریق پلتفرم آنلاین بیمیتو، از امکان صدور و تجدید (تعویض) دفترچه بیمه تامین اجتماعی به صورت آنلاین و غیرحضوری بهره‌مند شوند.

به گزارش نوپانا، درخواست صدور و تعویض دفترچه بیمه سازمان تامین اجتماعی همواره یکی از فرایندهای پرتقاضا و گاه زمان‌بر و پردردسر بوده است که اکنون این سازمان با همکاری بیمیتو توانسته است این خدمات را به صورت آنلاین و غیرحضوری برای کاربران فراهم کند.

فراهم شدن این امکان، اتفاقی بسیار مهم و تاثیرگذار در حوزه کسب‌وکارهای نوپای اینترنتی است که نشان از رویکرد حمایتی سازمان تامین اجتماعی از استارت‌آپ‌ها و حرکت مدیران این سازمان به سمت استفاده از بهترین بسترهای فناورانه و کاربردی روز را دارد.

یکی دیگر از نکات جالب توجه این اتفاق اعتماد سازمان تامین اجتماعی به استارت‌آپ بیمیتو است که اکنون به مهمترین بازیگر حوزه خدمات آنلاین بیمه تبدیل شده است.

آمار نشان می‌دهد که اکثر مراجعات افراد به کارگزاری‌های سازمان تأمین اجتماعی مربوط به خدمات دفترچه بیمه این سازمان است که با غیرحضوری شدن این خدمات، می‌توان تا حد زیادی از حجم مراجعات مردمی به کارگزاری‌های مذکور کم کرد.

همچنین در حال حاضر زمان لازم برای دریافت خدمات دفترچه بیمه به صورت حضوری، حدود ۳ ساعت است و این در حالی است که با فراهم شدن امکان دریافت این خدمات در بستر اینترنت، این زمان به تنها ۳ دقیقه کاهش خواهد یافت؛ که این کاهش ۹۸ درصدی در زمان ارائه خدمات، امری قابل توجه است!

شکی نیست که فراهم شدن خدمات آنلاین دفترچه بیمه، علاوه بر صرفه‌جویی در زمان به کاهش سفرهای شهری و آلودگی هوا و نیز افزایش رضایت عمومی منجر می‌شود. با توجه به ۳۵ میلیون بیمه‌گزار این سازمان، این تسریع فرآیند ارائه خدمات باعث افزایش بهره‌وری در سطح کلان جامعه می‌شود.

کاربران می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت بیمیتو به نشانی bimito.com از خدمات آن بهره‌مند شوند.

(همچنین‌ بخوانید: ضوابط بازاریابی آنلاین محصولات بیمه اعلام شد)

برچسب‌ها: بیمهبیمیتوسازمان تامین‌ اجتماعیدفترچه بیمهصدور دفترچه بیمهاستارت‌آپدفترچه بیمه تامین اجتماعی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.