جلوگیری از رشد استارت‌آپ‌ها به حاکمیت ضربه می‌زند
وزیر ارتباطات: ۸

جلوگیری از رشد استارت‌آپ‌ها به حاکمیت ضربه می‌زند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - ۱۵:۵۳ | ۵ دقیقه

جهرمی از داشتن برنامه برای برای تحول دیجیتال در حوزه‌های بهداشت، سلامت، شهر هوشمند، کشاورزی و بسیاری از موضوعات دیگر خبر داد که به گفته وی این اقدامات می‌تواند باعث افزایش رفاه و اشتغال و ثروت ملی بشود.

به گزارش دیجیاتو، ۱۴۱ سال از تاسیس وزارت ارتباطات می‌گذرد و امروز این وزارتخانه در مراسمی سالگرد احداث این سازمان را برگزار کرد و در طی مراسم معاونین وزیر و خود وزیر ارتباطات نیز به سخنرانی پرداختند. «محمدجواد آذری جهرمی» در طول این رویداد استارت‌آپ‌ها را یک سرمایه ملی دانست که جلوگیری از توسعه آنها یک نوع خیانت به حاکمیت آینده ایران است.

جهرمی از داشتن برنامه برای برای تحول دیجیتال در حوزه‌های بهداشت، سلامت، شهر هوشمند، کشاورزی و بسیاری از موضوعات دیگر خبر داد که به گفته وی این اقدامات می‌تواند باعث افزایش رفاه و اشتغال و ثروت ملی بشود: «عرصه فناوری اطلاعات رشد نکرده تا ما صرفا یک پیام رسان از آن درست کنیم و موضوعات این حوزه بسیار گسترده‌تر است. امروزه مبحث اینترنت اشیا می‌تواند تحولات عظیمی در کشور و زندگی مردم ایجاد کند و بهره‌وری را بالاتر ببرد. حوزه کشاورزی، انرژی و سلامت و... می‌تواند با هوشمندسازی‌های گوناگون به بالاترین بهره‌وری خود برسد، این مورد در تمام دنیا مورد اهمیت واقع شده و اگر دست بجنبانیم، کشورهای دیگر وارد کار می‌شوند و ما تحت سلطه آنها در می‌آییم.»

وزیر ارتباطات تاکید می‌کند که توسعه فناوری اطلاعات به همراه خلاقیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در کشور می‌تواند دگرگونی عظیمی را به وجود بیاورد و جلوگیری از رشد این خلاقیت‌ها توسط هر فرد و یا ارگانی، بزرگترین ضربه به حاکمیت کشور را وارد می‌‌کند. جهرمی می‌گوید که طبیعیست یک سری کسب‌وکار سنتی با رشد دیجیتال از بین برود و این وظیفه دولت است که این موضوع را جا بیندازد تا این کسب‌وکارهای نوپا بهره‌وری و درنتیجه اقتصاد و سرمایه‌گذاری را بالا می‌برد و نتیجه‌ای که می‌دهد بسیار فراگیرتر و بهتر از حذف تعدادی از شغل‌های سنتی است: «امروز همچنان از ما سوال می شود چرا از کسب وکارهای نوپا حمایت می کنید اینها عامل نفوذ هستند اما باید گفت که لازم است جوانها را برای خودمان حفظ کنیم. این ها سرمایه‌های کشور هستند و کشورهای غربی دنبال جذب آنها هستند. با رشد اقتصادی می‌توان شغل ایجاد کرد و جبران حذف یک سری شغل‌ها را انجام داد.»

جهرمی خبر می‌دهد که افزایش بهره‌وری به عنوان یک سند در برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی نوشته شده و مجددا تاکید می‌کند که جلوگیری از آن توسط هر ارگانی اقدامی به ضرر منافع ملی است: «باید با گفتمان‌سازی و همراهی همه ظرفیت‌های فعالان اقتصادی، بردارها را هم‌جهت کنیم و تحول دیجیتال را پیش از آنکه برایمان رقم بزنند خودمان رقم بزنیم تا در بازارهای عمومی سهم بگیریم که البته توان این کار را داریم و در غیر این صورت، مستعمره دیگران می‌شویم. »

جهرمی ضمن تاکید به رشد فعالیت بانوان در بدنه دولت از بخش‌های خصوصی و دیگر سازمان‌های مرتبط قدردانی کرد و گفت: «در شاخص‌های بین‌المللی IDI ایران چهار رتبه رشد داشته که یکی از آنها رساندن پوشش صد در صدی نسل سوم و چهارم خطوط تلفن همراه از ۶۳ درصد است که به لطف همراه اول و ایرانسل صورت گرفته است.»

برچسب‌ها: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعاتشهر هوشمندبهداشتجهرمیسرمایه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.