جذب سرمایه ۲.۱ میلیارد دلاری استارت‌آپ‌های دوبی
سرمایه‌گذاری‌های کلان در منطقه ۸

جذب سرمایه ۲.۱ میلیارد دلاری استارت‌آپ‌های دوبی

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - ۱۲:۳۰ | ۵ دقیقه

استارت‌آپ‌های پارک فناوری اطلاعات دوبی با عنوان «شهر اینترنتی دوبی» (DIC)، از زمان رونمایی آن مجموعا حدود ۲.۱ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده‌اند. این رقم نشان می‌دهد که دوبی یکی از پیشگامان اصلی فناوری‌ها و کسب‌وکارهای نوین در منطقه است.

نوپانا: شرکت‌های فعال در «شهر اینترنتی دوبی*» (DIC) از زمان رونمایی آن، مجموعا حدود ۲.۱ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده‌اند. این رقم نشان می‌دهد که دوبی یکی از پیشگامان اصلی فناوری‌های نوین در منطقه است. لازم به ذکر است که چشم انداز شهر اینترنتی دبی به گونه‌ای تدوین شده است که در آن از هر شرکت فعال در زمینه شهر هوشمند و هوشمندسازی حمایت خواهد شد.

همچنین شبکه یکپارچه این پارک فناوری اطلاعات از ۱۶۰۰ شریک تجاری از صنایع مختلف مانند اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، داده‌های بزرگ، امنیت سایبری و رباتیک تشکیل شده‌اند و یک پلتفرم برای تبادل دانش و بهره‌وری از ایده‌ها تشکیل داده‌اند. بهتر است بدانید که مدیرعاملان این شرکت‌ها توانسته‌اند در مراحل اولیه رشد و موفقیت، سرمایه‌گذاران قوی‌ را جذب کنند.

عمار المالک، مدیر اجرایی شهر اینترنتی دوبی می‌گوید: «از زمان آغاز به کار شهر اینترنتی دوبی، این مجموعه نقش مهمی در انتقال فناوری به امارات متحده عربی ایفا کرده است. اکوسیستم تخصصی ما همچنان از شرکت‌های فناورانه پیشرفته‌ در ابعاد مختلف حمایت می‌کند تا این شرکت‌ها به اهداف استراتژیک خود برسند و به یک اقتصاد محلی متفاوت تبدیل شوند.»

در طی ۱۲ ماه گذشته، چندین شرکت شهر اینترنتی دوبی سرمایه‌های قابل توجهی جذب کرده‌اند که آن‌ها را به مرحله بین‌المللی شدن رسانده است. به عنوان مثال می‌توان به خرید خرده‌فروشی آنلاین سوق توسط غول تجارت الکترونیک ایالات متحده، آمازون، با مبلغ حدود ۶۰۰ میلیون دلار در ژوئن ۲۰۱۷ اشاره کرد.

البته سرمایه‌گذاری‌های کلان در این منطقه همچنان ادامه دارد. برای مثال استارت‌آپ مامزورلد (Mumzworld) چندین میلیون دلار از شرکت‌هایی مانند Wamda و AI Tayyar Travel سرمایه جذب کرده است. همچنین یک کنسرسیوم چینی استارت‌آپ تبلیغاتی-تکنولوژی‌ «Media.net» را به قیمت حدود ۹۰۰ میلیون دلار در اواخر سال ۲۰۱۶ خریداری کرد. این خرید سومین قرارداد بزرگ در تاریخ صنعت فناوری تبلیغات است.

جریان سرمایه‌گذاری‌های شگفت‌انگیز در استارت‌آپ‌های دوبی به همینجا ختم نمی‌شود؛ اپلیکیشن عربی پخش موسیقی به نام Anghami، بیش از ۲۹ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران بومی و پلتفرم سلامت دیجیتال به نام Altibbi حدود ۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. در انتها باید اشاره کنیم که چندین استارت‌آپ دیگر نیز سرمایه‌های در بازه ۵۰ هزار تا ۱ میلیون درهمی دریافت کرده‌اند و همه این اعداد و ارقام نشانگر رشد پر شتاب استارت‌آپ‌ها در این منطقه هستند.

(همچنین بخوانید: جهش اقتصادی امارات با استارت‌آپ‌ها)

 * پارک فناوری اطلاعات که با حمایت دولت امارات در سال ۱۹۹۹ با هدف حمایت از شرکت‌های فناوری اطلاعات فعال در بازارهای منطقه شکل گرفت.

برچسب‌ها: استارت‌آپجذب سرمایهسرمایه‌گذاریاکوسیستم استارت‌آپیفناوری اطلاعاتفناوریامارات‌ متحده عربیدوبیجنگ اقتصادیDubai internet city
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.