دی‌بی؛ رزرو آنلاین اماکن اقامتی
معرفی استارت‌آپ‌های ایرانی ۷.۸

دی‌بی؛ رزرو آنلاین اماکن اقامتی

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۱۲/۱۴ - ۱۶:۰۰ | ۶ دقیقه

در این مطلب قصد داریم استارت‌آپی را به شما معرفی کنیم که در زمینه ارائه خدمات گردشگری و اقامتی فعالیت می‌کند.

نوپانا: ایران یکی از زیباترین کشورها از لحاظ اماکن صیاحتی و تفریحی است و همین مسئله باعث شده تا شاهد مسافرت‌های داخلی زیادی باشیم؛ تعطیلات عید نوروز، تعطیلات تابستانی و هر فرصتی در میان سال دلیل خوبی برای مردم است تا به گردش بروند اما در اکثر مواقع پیداکردن محل اقامت مشکلی است که حل‌کردن آن انرژی زیادی را می‌گیرد و معمولا مکان اقامتی رضایت افراد را نیز جلب نمی‌کند.

دی‌بی سامانه هوشمند خدمات گردشگری است. با دی‌بی در هر زمان و مکان تنها با در اختیار داشتن یک گوشی همراه هوشمند و اینترنت، مکان اقامتی خود را به طور کاملاً آنلاین، بی‌واسطه و بدون تماس تلفنی با میزبان از بین هزاران مکان اقامتی انتخاب کرده و رزرو کنید.

مدیرعامل این استارت‌آپ در خصوص چگونگی شروع کسب‌وکار خود به خبرنگار نوپانا می‌گوید: «ما یک تیم جوان هستیم که بیشتر اوقات خود را در سفر بودیم. در این سفرها دغدغه‌هایی داشتیم و بر آن شدیم که محیطی فراهم کنیم تا این مشکلات را حل کنیم. ما سعی کردیم تمامی جوانب فرهنگی و عرفی حاکم بر کشور را رعایت کنیم؛ در ابتدا امکان رزرو خانه‌های شخصی را برای کاربرها به صورت آنلاین و بدون واسطه فراهم کردیم و سپس سراغ جاذبه‌های گردشگری و تورهای داخلی کشور رفتیم. این تورها توسط شرکت‌های معتبر گردشگری کشور و با نظارت دی‌بی انجام می‌شوند.»

شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت دی‌بی این اپلیکیشن را دانلود کنید. هم اکنون امکان رزرو آنلاین هزاران مکان اقامتی در این اپلیکیشن فراهم است. تک‌تک این مکان‌ها توسط این تیم بازدید شده و صحت اطلاعات آن تایید شده است. همچنین در صورت عدم تطابق اطلاعات با مکان مورد اجاره، هزینه دریافتی به شما برمی‌گردد.

مکان اقامتی می‌تواند یک ویلای لوکس ساحلی، یک خانه بر روی کوه یا حتی یک کلبه درختی باشد و هیچ محدودیتی در این خصوص وجود ندارد. از دیگر امکانات آنها، نمایش مناطق گردشگری اطراف و تورهای موجود داخلی اطراف و ... است.

مهم‌ترین دغدغه این استارت‌آپ، لزوم دریافت مجوزهای مختلف در بخش گردشگری است؛ با توجه به نوپا بودن این مدل از کسب‌وکار در حوزه گردشگری، هنوز راه کارهای دقیق و مناسبی در این خصوص وجود ندارد و در موارد مختلف، بدون توجه به نوع کسب‌وکار، سازمان‌های دولتی صرفاً درخواست عقد قرارداد با آژانس‌های مسافرتی را دارند. این در حالی است که نه آژانس‌های مسافرتی شناختی از یک شرکت نوپا دارند و نه مدیران این استارت‌آپ می‌توانند به سادگی با هر شرکتی قرارداد به ثبت برسانند.

همچنین بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه دهم جاذبه‌های باستانی و تاریخی را در جهان دارد و به عنوان کشوری با موقعیت جغرافیایی ویژه که از چهار فصل برخوردار است، زیست بوم جذابی دارد. از این رو توسعه گردشگری در ایران امری دور از انتظار نیست؛ توسعه‌ای که می‌تواند یکی از راه‌های دستیابی به توسعه پایدار اقتصادی باشد.

تمرکز اصلی دی‌بی در آینده بر توسعه امکانات گردشگری در مناطق کمتر توسعه یافته و معرفی و حتی سرمایه‌گذاری در این مناطق، جهت بالا بردن میزان اشتغال و توسعه کسب‌وکار است.همچنین با ارائه این خدمات و گسترش آنها برای هموطنان، بدون شک عده بی‌شماری از این نرم‌افزار در کل کشور استفاده خواهند کرد و از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

(همچنین بخوانید: مدیرکل میراث فرهنگی تهران خواستار حمایت از استارت‌آپ‌های گردشگری شد)

برچسب‌ها: معرفی استارت‌آپ‌های ایرانیاستارت‌آپ گردشگریدی‌بیdbeeرزرو آنلاین اماکن اقامتی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.