سردادن شعارهای بی‌اساس و برچسب‌زدن‌ها اخلال ایجاد می‌کند
رییس فراکسیون کار مجلس: ۹.۵

سردادن شعارهای بی‌اساس و برچسب‌زدن‌ها اخلال ایجاد می‌کند

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۱۸:۳۶ | ۷ دقیقه

انتقاد بادامچی از برخوردهای سیاسی و جناحی بعضی از گروه‌ها با استارت‌آپ‌ها و تجمع اخیر در مقابل مجلس

نوپانا: محمدرضا بادامچی نماینده مردم تهران و رییس فراکسیون کار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخوردهای سیاسی و جناحی بعضی از گروه‌ها با استارت‌آپ‌ها و تجمع اخیر در مقابل مجلس به نوپانا گفت: متاسفانه رویکرد بعضی از صاحبان مشاغل سنتی و بعضی از سیاسیون منطقی نیست و آنها به جای درنظر گرفتن منافع ملی کشور به منافع فردی و جناحی توجه دارند.

او افزود: برخوردهای غیرمنطقی و تعصبات بی‌دلیل با کسب‌وکارهای نوپا مناسب نیست و سردادن شعارهای بی‌اساس و برچسب‌زدن‌های بی‌مورد درکار نوآوران و کارآفرینان اخلال ایجاد می‌کند.

نباید درمقابل تغییرات مقاومت کرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید درمقابل تغییرات مقاومت کرد چرا که کشور رو به توسعه است و لازم است این مسائل درکشور حل شود؛ برخورد جناحی با مسائل اقتصادی کاری را پیش نمی‌برد.

بادامچی اضافه کرد: اگر هر مسئولی در مقام قضاوت کسب‌وکارهای نوپا برآید به این نتیجه خواهد رسید که این کسب‌وکارها برای جامعه و اقتصاد منافع زیادی دارند؛ کارکردهایی مانند کاهش آسیب به محیط زیست، کاهش هزینه‌های تمام شده برای مصرف کننده، کوتاه شدن دست واسطه‌ها، کاهش آلاینده‌ها و حل معضل ترافیک  در کسب‌وکارهای نوپا است و این نوع از کسب‌وکارها بسیاری از مشکلات شهری را حل می‌کنند.

استارت‌آپ‌ها به جای اشتغال دولتی

محمدرضا بادامچی افزود: باتوجه به حجم بالای جمعیت تحصیل کرده جوان لازم است از استعدادهای آنان حمایت شود و در راستای فناوری‌های روز از آن بهره برد؛ به عنوان مثال در پارک‌های فناوری جوانان به ابداعات فراوانی دست زده‌اند و با کمترین امکانات توانسته‌اند کسب‌وکار موفق ایجاد کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر جوانان به جای انتظار برای دست‌یابی به شغل دولتی می‌توانند با فعالیت یا راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها به مشاغل مناسبی دست پیدا کنند که این امر مستلزم حمایت دولت و سرمایه‌گذاران است.

مخالفت‌های بی‌اساس و بی‌فایده

بادامچی گفت: جوانان کشور با تکیه بر فناوری‌های روز دنیا توانسته در حوزه‌های مختلف از جمله حمل‌ونقل خدمات گسترده و باکیفیتی به مردم ارائه دهند که با استقبال بی‌نظیر مردم نیز مواجه شده است. به طوریکه افزایش کیفیت خدمات، کاهش میزان هزینه‌ها و افزایش سرعت خدمات‌دهی رضایت مردم را بیشتر از خدمات سنتی جلب کرده است.

او افزود: مجلس به دنبال تسهیل امور برای افزایش سطح خدمات‌دهی استارت‌آپ‌ها است.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: مشاغل سنتی به جای مخالفت با ابداعات خلاق و توسعه مدار، به فکر ابداعات سازنده و تطبیق با تکنولوژی‌های روز باشند و سعی کنند تغییر را بپذیرند تا کسب‌وکارهای جدید توسعه پیدا کنند و به تبع آن توسعه اقتصادی و فناوری درکشور فراهم شود.

مشکلات استارت‌آپ‌ها رفع شود

رییس فراکسیون کار مجلس در خصوص حمایت از استارت‌آپ‌ها گفت: کسانی که دارای ذهن خلاق و ایده‌پرور هستند و به توسعه کارآفرینی درذهن و پرورش آن می‌اندیشند باید مورد حمایت قرار گیرند؛ حمایت‌هایی از جنس ارائه تسهیلات کسب وکاری، حل کردن مسائل بیمه‌ای و مسائل مربوط به اماکن و حتی تسهیلات ویژه از بانک مرکزی می‌تواند راهگشای مشگلات بسیاری از کارآفرینان باشد.

او افزود: این جوانان کارآفرین غیراز خود زمینه‌ساز اشتغال صدها جوان دیگر نیز هستند و لازم است که از فکر آنها برای ارتقای کشور استفاده کنیم.

بادامچی گفت: تغییر قوانین مهاجرتی آمریکا و اقدامات جدید ترامپ فرصت خوبی فراهم آورده است که از ظرفیت نخبگان استفاده شود و نباید اجازه دهیم کشور از نیروی خلاق آنها محروم شود.

جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی برای استارت‌آپ‌ها

بادامچی در پایان یکی از استراتژی‌های کارآمد برای تحقق اقتصاد مقاومتی را جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی دانست و خاطرنشان کرد: باید ضمن تکیه بر توانایی‌های داخلی به دنبال جذب سرمایه‌های خارجی و حضور بازرگانان از دیگر کشورها بود تا زمینه ساز تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باشیم؛ نباید در نقطه ثابت ایستاد.

برچسب‌ها: ایرانکسب‌و‌کارکارآفریناستارت‌آپحمل‌و‌نقلاشتغالاقتصاد مقاومتینخبگان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.