نگاهی بر ارزش افزوده و مزیت‌های آن
شروعی برای برندسازی (قسمت صد و نوزدهم) ۸

نگاهی بر ارزش افزوده و مزیت‌های آن

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۱۲/۱۰ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپا شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌ و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم. قسمت صد و نوزدهم:

تحقیق

به‌گزارش نوپانا، به نوعی از تحقیق گفته می‌شود که در یک مقطع خاص برای یک مشتری خاص انجام می‌پذیرد. تحقیق موردی با مطالعات مداوم و طولانی مدت، مانند پایش سود و فروش، اندازه‌گیری رضایت‌مندی و رتبه‌بندی ادراکی، متفاوت است.

ارزش افزوده

عبارت است از منفعتی (ملموس یا ناملموس) که یک محصول یا خدمت، به مصرف‌کننده می‌رساند. این منفعت عموما موجب کنار آمدن با قیمت بالاتر از قیمت واقعی، وفاداری از سوی مصرف‌کنندگان می‌گردد. معمولا جنبه ملموس ارزش‌ افزوده، توسط رقبا، سریعا کپی‌برداری می‌شوند، بنابراین شرکت‌ها و نام‌های تجاری تلاش می‌کنند تا جنبه‌های ناملموس محصول و خدمتشان را توسعه دهند که این جنبه‌ها دارای قابلیت مالکیت انحصاری هستند و به سختی می‌توان آن‌ها را کپی کرد.

(همچنین بخوانید: آشنایی با سه عنصر تاثیر‌گذار در برندینگ)

پذیرش

پذیرش، تصمیمی است که توسط خریدار، برای خرید محصول یا استفاده از خدمتی گرفته می‌شود. مصرف‌کننده اطلاعات موجود را تحلیل‌ کرده و یک تصمیم سنجیده می‌گیرد. این تصمیم می‌تواند به استفاده مجدد و وفاداری مشتری به نام تجاری یا خدمت منجر شود.

مدل (توجه، میل ،علاقه ،عمل)

 سلسله مراتبی از میزان تاثیر‌گذاری است که مخفف حروف اول کلمات آگاهی، جلب نظر، تمایل و اقدام خرید در زبان انگلیسی است. چهار مرحله متوالی که یک خریدار در فرآیند خرید، آن‌ها را طی می‌کند. کارکرد این مدل بر اساس دسته‌بندی نگرش‌های مشتری و رفتار خرید است.

قسمت پیشین

قسمت صد و هجدهم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده 

برچسب‌ها: ارزش افزودهتحقیق
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.