حمایت شهرداری ورشو از استارت‌آپ‌ها
در راستای امضای یادداشت تفاهم همکاری میان ایران و لهستان صورت گرفت ۸

حمایت شهرداری ورشو از استارت‌آپ‌ها

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۱:۱۳ | ۷ دقیقه

شهردار تهران که برای ملاقات با مسئولان شهری ورشو و مقام‌های دولتی لهستان به این کشور سفر کرده با شهردار ورشو دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، محمد علی نجفی و هانا گرونکویچ والتز در این دیدار که با حضور رامین مهمان‌پرست، سفیر ایران در لهستان برگزار شد، ضمن بررسی زمینه های همکاری در حوزه های حمل و نقل، بازیافت زباله، تامین منابع مالی شهرداری‌ها، شهر هوشمند و کاهش آلودگی هوا، برای تبادل تجربیات در این زمینه ها یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.
 
وی در این نشست با اشاره به وضعیت جمعیتی و امکانات شهر تهران گفت: تهران با بیش از ۸ میلیون نفر جمعیت، هفدهمین شهر پرجمعیت دنیا به شمار می رود که اداره نیازها و زیرساخت‌های لازم برای زندگی شایسته آن ها نیازمند یک مدیریت منسجم است.
 
شهردار تهران به آمار تردد شهروندان در تهران نیز اشاره کرد و افزود: نیمی از این جمعیت با استفاده از خودروهای شخصی تردد می کنند، حدود ۲۵ درصد از مترو و اتوبوس و حدود ۲۵ درصد نیز از تاکسی استفاده می کنند. این حجم تردد، به ترافیک و آلودگی هوا در کلان شهر تهران منجر شده است.
 
نجفی در عین حال به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و افزایش شمار واگن های مترو و تعداد اتوبوس‌‌های شهری و همچنین برنامه ریزی برای برقی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی به عنوان دو برنامه شهرداری تهران برای کنترل ترافیک و جلوگیری از آلودگی هوا یاد کرد.
 
وی به مذاکرات شهرداری تهران با برخی کشورهای اروپایی و کره جنوبی برای خرید کارخانه های زباله سوزی و تولید برق نیز اشاره و تصریح کرد: با توجه به تولید روزانه ۸ هزار تن زباله در تهران، مدیریت پسماند مسئله ای جدی است و ما آماده استفاده از تجربیات خوب ورشو در زمینه تفکیک و بازیافت زباله های شهری هستیم.
 
شهردار تهران ضمن اشاره به حمایت شهرداری ورشو از استارت‌آپ ها، خواستار تبادل اطلاعات و تجربیات لهستانی‌ها در زمینه فرآیند هوشمندسازی شهرها که جزو برنامه های شهرداری تهران در دوره مدیریت او به شمار می رود نیز شد.
 
ورشو؛ هاب تکنولوژی اروپا
 
گرونکویچ والتز ضمن استقبال از پیشنهاد شهردار تهران برای انتقال تجربیات میان دو طرف، به تشریح برنامه های پایتخت لهستان برای تبدیل شدن به هاب تکنولوژی اروپای شرقی و اروپای مرکزی پرداخت.
 
شهردار ورشو نیروی کار متخصص و جوان، نزدیکی به بازارهای اروپایی شرقی و غربی و همچنین زیرساخت مناسب برای ایجاد دفاتر شرکت های بزرگ فعال در حوزه تکنولوژی را مزایای این شهر دانست و گفت: اکنون شرکت های بزرگی از جمله گوگل را برای حضور جدی تر در ورشو متقاعد کرده ایم و به دنبال ایجاد فضایی برای حضور دیگر شرکت های تاثیرگذار نیز هستیم.
 
والتز به شبکه گسترده و قدرتمند حمل و نقل عمومی ورشو با استفاده از اتوبوس های شهری اشاره کرد و گفت: شهرداری ورشو آماده است، تجربیات خود را در این زمینه در اختیار تهران قرار دهد.
 
چگونگی تعامل با شورای شهر، نهادهای دولتی و اتحادیه اروپا، برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی برای شهروندان و همچنین چگونگی تامین منابع مالی مورد نیاز مدیریت شهری ورشو موضوعات دیگری بود که مورد توجه دو شهردار قرار گرفت.
 
امضای یادداشت تفاهم همکاری
 
شهرداران تهران و ورشو پس از این دیدار به منظور تبادل اطلاعات و تجربيات در زمینه های یاد شده، همکاری در راستای بهبود زندگی شهروندان دو پایتخت و همچنین توسعه گردشگری یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.
 
نجفی و والتز توافق کردند در زمینه های مطرح شده، به زودی برای تبادل هیات های کارشناسی اقدام کنند. شهردار تهران همچنین از همتای لهستانی خود برای بازدید از تهران دعوت کرد.
 
نایب رئیس شورای شهر تهران، معاون شهرسازی شهرداری، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، و  مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، شهردار تهران را در سفر به ورشو همراهی می کنند. 
برچسب‌ها: استارت‌آپ‌لهستان ورشوشهردار تهران
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.