چگونه وب‌سایت خود را در صدر نتایج جست‌وجوی گوگل قرار دهیم؟
نگاهی بر اهمیت سئو؛ ۸

چگونه وب‌سایت خود را در صدر نتایج جست‌وجوی گوگل قرار دهیم؟

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۱۴:۵۱ | ۶ دقیقه

اگر وب‌سایت کسب‌وکار شما جایگاه بهتری در صفحات مجازی و لیست نتایج موتورهای جست‌وجو داشته باشد، احتمال موفقیت بیشتری خواهید داشت.

نوپانا: در دنیا در هر دقیقه میلیون‌ها سرچ در موتور جست‌وجوی گوگل انجام می‌شود. همه‌ی ما نقش زیاد اینترنت در موفقیت کسب‌وکارهای مختلف را می‌دانیم. بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا با استفاده از اینترنت می‌توانند کسب‌وکار خود را به مردم معرفی کنند و به موفقیت‌های بزرگی برسند. پس اگر وب‌سایت کسب‌وکار شما جایگاه بهتری در صفحات مجازی و موتورهای جست‌وجو داشته باشد، احتمال موفقیت بیشتری خواهید داشت.

برای اینکه بتوانید رنکینگ بالاتری به دست آورید، باید مطالعات زیادی داشته باشید و با یک برنامه‌ریزی بلند مدت به یک جایگاه عالی در موتورهای جست‌وجو برسید.

در نوشتار زیر به طور مختصر چند قانون ساده برای به دست آوردن رنکینگ بالاتر در نتایج جست‌وجوی گوگل را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید:

سرعت سایت

به گزارش نوپانا، سرعت سایت یکی از ویژگی‌های مهمی است که جایگاه سایت شما در نتایج جست‌وجوی گوگل را بالا می‌برد. بهتر است سایت شما از همه جای دنیا با سرعت بالایی لود شود. ابزارهای زیادی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها سرعت لود شدن سایت خود را بالا ببرید.

محتوا

محتوا از ۲ جنبه‌ کیفیت و اندازه اهمیت زیادی برای سئو دارد. از داشتن غلط‌های نگارشی، املایی و ... اجتناب کنید و برای تولید یک محتوای عالی تمام تلاش خود را بکنید. همچنین بهتر است مطالب شما واقعا برای مخاطب مفید باشد. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که اکثر مقالات طولانی رتبه بهتری نسبت به مقالات کوتاه دارند.

کلیدواژه

کلیدواژه‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید باید متناسب با متن و مربوط به آن باشند. بهتر است از کلیدواژه‌ها در متن و یا حتی عناوین استفاده کنید. اگر از کلیدواژه‌هایی که مربوط به متن نیستند استفاده کنید، اعتماد گوگل به سایت شما از بین می‌رود و به شما امتیاز منفی می‌دهد.

محتوای چندرسانه‌ای

در دنیای امروز ویدیوها و پادکست‌ها طرفداران زیادی پیداکرده‌اند و به سرعت در سراسر اینترنت منتشر می‌شوند. محتوای متنی همچنان ارزشمند است؛ اما برای مثال بهتر است یک عکس با کیفیت همراه با متن خود در سایت قرار دهید.

سازگاری با تلفن همراه هوشمند

در دنیای امروز استفاده از تلفن همراه برای جست‌وجوی وب بسیار زیاد شده است. برای مثال اکثر کاربران اینترنت در کشورهای جنوب شرقی آسیا، فقط از تلفن همراه استفاده می کنند. پس قطعا سایت شما باید به شکل صحیحی روی تلفن‌های همراه بارگزاری شود تا رتبه خوبی در نتایج جست‌وجوی گوگل داشته باشد.

ارجاع به منابع

اگر دوست دارید رتبه‌ی بالایی دریافت کنید بهتر است منبع محتوای خود را مشخص کنید و لینک آن را قرار دهید. این کار هم اعتبار محتوای شما را افزایش می‌دهد و هم اعتبار خوبی برای سایت شما ایجاد می‌کند.

نکات و مطالب گفته شده در این نوشتار تنها بخشی از نکات مربوط به سئو و رنکینگ در موتورهای جست‌وجو است. اگر دوست دارید رنکینگ بهتری داشته باشید قطعا باید مطالعات خود را افزایش دهید و با ابزارهای زیادی آشنا شوید.

(همچنین بخوانید: چگونه برای مطالب خود، تیتر جذاب انتخاب کنیم؟)

برچسب‌ها: گوگلسئورنکینگموتورهای جست‌وجوجذب مخاطبوب‌سایتSEO
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.