لزوم توجه استارت‌آپ‌ها به صنایع دستی ایران
پرویز کرمی: ۸

لزوم توجه استارت‌آپ‌ها به صنایع دستی ایران

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۴:۱۰ | ۲ دقیقه

دبیر ستاد فرهنگی معاونت علمی رئیس جمهوری تاکید کرد: استارت آپ‌ها باید به صنایع دستی ایرانی توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر پرویز کرمی در اولین همایش فناوری‌های فرهنگی گفت: یک ضرب‌المثل انگلیسی هست که می‌گوید وقتی نمی‌دانید به کجا می‌روید احتمالا به جایی می‌روید که نمی‌خواهید، استارت آپ‌ها ابتدا این جمله را برای خودشان حل می‌کنند. وقتی می‌بینیم که استارت‌آپ‌ها رشد می‌کنند و حتی اگر شکست می‌خورند پیروزاند به این خاطر است که هم تولیدکننده، هم پرورش دهنده و هم توسعه دهنده خودشان هستند.

وی ادامه داد: حلقه مفقوده فعالیت‌ها در کشور فرهنگ است باید بتوانیم همین عنوان فناوری‌های فرهنگی را در کشور جا بیندازیم.

دبیر ستاد فرهنگی معاونت علمی رئیس‌جمهوری اعلام کرد: صنایع دستی ما هالیوود ایرانی هستند چرا که اگر به آنها بنگریم چیزی جز رنگ و شادابی نمی‌بینیم. متاسفانه اکنون به ورطه فراموشی و فنا رفته است.

کرمی تاکید کرد: استارتآپ‌ها باید به این موضوع ورود کنند تا هم فرهنگ نجات یابد و هم اشتغال ایجاد شود. امروز دیگر استخدام‌های دولتی از بین رفته است و چیزی به نام استخدام دولتی وجود ندارد از این‌رو فعالان استارت‌آپ‌ها باید در این زمینه با شدت بیشتری حرکت کنند تا بتوانند به اشتغال مورد نظرشان دست یابند.

برچسب‌ها: استارت‌آپصنایع دستی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.