باید دست سرمایه‌گذاران را گرفت
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: ۹

باید دست سرمایه‌گذاران را گرفت

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۵/۱۲/۰۷ - ۱۰:۳۷ | ۵ دقیقه

محمودی: باید دست سرمایه‌گذاران داخلی را در هر شرایطی گرفت تا بتوانند به مسیر خود ادامه دهند.

نوپانا: سمیه محمودی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: باتوجه به اینکه سیستم جهان و ایران به سمت تکنولوژی‌های نوین در حال حرکت است و بیشتر اقدامات بخش خصوصی و دولتی با تکیه بر پشتوانه‌های علمی صورت می‌گیرد، لذا کسب‌‌و‌کارهای جدید سهم بزرگی در شکوفایی اقتصادی کشور دارد. همچنین می‌تواند مشکل بیکاری را تا حد زیادی برطرف کند.

او در گفت‌گو با نوپانا با اشاره به بازدید اخیر خود از دانشگاه صنعتی شریف عنوان کرد: طی بازدید از این دانشگاه شاهد اقدامات خوب علمی و عملیاتی درخصوص کسب‌وکارهای نوپا شدم. خوشبختانه جوانان تحصیل‌کرده، تحقیقات گسترده و اقدامات مناسبی انجام می‌دهند، که هم آنها را از سرگردانی در بازار کار می‌رهاند و هم درآمد‌های مالی مناسبی برایشان دارد. بهتر است این مسئله در هر استانی نهادینه شود تا هم درآمد حاصل از آن به استان بازگردد و هم بحث اشتغال را تا حدی تامین کند.

سمیه محمودی با اشاره به تجربه موفقیت‌آمیز هند در بهره‌برداری از تجربه فناوری در رشد اقتصادی خود عنوان کرد: در سفر به هند با بسیاری از مشاغل جدید برخورد داشتیم که اغلب مبتنی بر فناوری هستند، به طوریکه نبض اقتصادی جهان را دردست خود دارند و حتی توانسته‌اند آمریکا را در این بخش تحت تاثیر خود قرار دهند، از طرف دیگر اقتصاد کشورشان را پویا کنند. ما نیز می‌توانیم با بهره‌گیری از الگوها و مدل‌های اقتصادی انجام شده در هند، این بخش را فعال کرده و با حمایت‌های دولت و سرمایه‌گذاران داخلی، به اقتصاد پویا دست یابیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس قوانین سخت و دست و پاگیر را مانعی برای مسیر استارت‌آپ‌ها دانست و افزود: لازم است قوانین قدیمی مشاغل شناسایی شود و به نمایندگان مجلس ابلاغ شود تا برای اصلاح آنها اقدامات لازم انجام شود. بنابراین لازم است افراد خوش‌فکر و نوآوران با طرح مشکلات و موانع احتمالی روبه‌روی خود، با نمایندگان درارتباط باشند تا قوانین موجود اصلاح شود. از طرف دیگر بهتر است دولت با دراختیار گذاشتن فضاهایی به صورت امانی به بخش خصوصی، و ارائه تسهیلات مالی به آنها، بتوانند حداقل 30 تا 40 درصد بیکاری را حل کنند.

محمودی درخصوص تعامل دولت و بخش خصوصی گفت: بهتر است دولت در تسهیل کردن اعطای مجوزهای لازم برای فعالیت بخش خصوصی و ارائه امکانات و فضاهای مناسب، همراه بخش خصوصی باشد زیرا به نظر می‌رسد تسریع و تسهیل در صدور مجوز به بخش خصوصی بهترین راهکار باشد.

او در ادامه افزود: کشور ما ظرفیت همه حوزه‌ها را برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کسب و کارهای نوپا دارد و بهتر است از امکانات دولت بهره‌مند شود. با توجه به نیروی فراوان تحصیل‌کرده می‌توان در تمام زمینه‌های اقتصادی فعال بود و پیشرفت کرد و هیچ حوزه‌ای بر دیگر حوزه‌ها برتری ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان در خصوص نقش سرمایه‌گذاران خارجی گفت: برای بهره‌گیری از توان سرمایه‌گذاران خارجی نیاز است که برای آنها نیز تصمیماتی جهت تشویق در پروژه‌های سرمایه‌گذاری در ایران اندیشیده شود. در این صورت به پیشرفت سریع‌تری دست خواهیم یافت، اما اولویت با سرمایه‌گذاران داخلی است و باید دست سرمایه‌گذاران داخلی را در هر شرایطی گرفت تا بتوانند به مسیر خود ادامه دهند.

برچسب‌ها: ایرانقوانیناستارت‌آپسرمایه‌گذار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.