شرایط ایده‌آل «تامین مالی» استارت‌آپ‌های عربستان
اکوسیستم بدون چالش ۸

شرایط ایده‌آل «تامین مالی» استارت‌آپ‌های عربستان

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ۱۷:۰۰ | ۳ دقیقه

در حالی که یکی از مهم‌ترین چالش‌های استارت‌آپ‌ها، سرمایه‌گذاری و مساله «تامین مالی» است، دولت عربستان این مشکل را برای استارت‌آپ‌های این کشور رفع کرده است.

نوپانا: با افزایش حجم کمک‌های مالی شورای همکاری خلیج فارس به استارت‌آپ‌های عربی، پول زیادی به این استارت‌آپ‌ها که اکثرا در مرحله بذری قرار دارند وارد شده است. این اتفاق آن‌ها را به بازاری جذاب برای سرمایه‌گذاران مختلف تبدیل کرده است.

نواف الشاهف، مدیر عامل شرکت «بدیر» در همین راستا نظر خود را درباره افزایش حجم سرمایه گذاری‌ها در این اکوسیستم، این گونه بیان می‌کند: «گزینه‌های تامین مالی برای استارت‌آپ‌ها بیش از پیش گسترش پیدا کرده‌اند. از شتاب‌دهنده‌های مختلف گرفته تا سرمایه‌گذاران فرشته و سرمایه گذاران خطر پذیر همه درکنار هم به این اکوسیستم در زمینه تامین مالی کمک می‌کنند. در کنار همه این‌ها پلتفرم‌های جمعی سرمایه گذاری و p2p نیز پدید آمده‌اند که استارت‌آپ‌ها را بیش از گذشته در جذب سرمایه مالی یاری می‌کنند.»

او اضافه می‌کند: «گزینه‌های متعدد و در دسترس تامین مالی برای استارت‌آپ‌ها به آنها کمک می‌کند تا خالق فرصت‌های جدید در بازار شوند و به ما در توسعه سرمایه گذاری‌ها کمک کنند. در واقع این حجم از سرمایه‌گذاری‌ها در اکوسیستم، مشوق استارت‌آپ‌ها برای آغاز به کار خواهد بود.»
نواف الشاهف خاطر نشان می‌کند: «در پنج سال گذشته استارت‌آپ‌ها برای تامین مالی و آغاز به کار خود راهی جز جذب سرمایه از طریق خانواده و دوستان و آشنایان و سرمایه گذاران خطر پذیر نداشتند. اما امروز شاهد شرایط متفاوتی در زمینه تامین مالی استارت‌آپ‌ها هستیم. آنها گزینه‌های متعددی را برای انتخاب دارند و همین امر در گسترش و افزایش تعداد آنها نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. ما معتقدیم که در سال ۲۰۱۸ شرایط از این هم بهتر می‌شود و پول بیشتری از طرف دولت نیز در این اکوسیستم تزریق خواهد شد.»

برچسب‌ها: استارت‌آپشورای همکاری خلیج فارس
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.