شناسایی صحیح جامعه هدف، کلید موفقیت در برندینگ
شروعی برای برندسازی (قسمت صد و هشتم) ۸

شناسایی صحیح جامعه هدف، کلید موفقیت در برندینگ

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۲:۰۰ | ۳ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌ برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌ و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت صد و هشتم:

داراییهای ملموس

به‌گزارش نوپانا، به کلیه اموال ملموس مانند زمین، ساختمان، کالا، تجهیزات کامپیوتری، نقدینگی و حساب‌های قابل وصول (اگرچه می‌توان استدلال کرد که حساب‌های قابل وصول، وجود فیزیکی ندارند)، دارایی‌های ملموس گویند. دارایی‌های ملموس، بر اساس عمر مفیدشان، دچار استهلاک می‌شوند و در فرایند تجارت دچار فرسودگی خواهند شد؛ اما همه دارایی‌های ملموس دچار استهلاک نمی‌شوند که زمین، مثالی از این قبیل دارایی‌ها است. به صورت سنتی، دارایی‌هایی ملموس بخش اعظمی از ترازنامه مالی را تشکیل می‌دهند.

جامعه هدف

به گروه، جمعیت و یا مخاطبی مشخص که محصولی برای آن‌ها بازاریابی می‌شود، جامعه هدف می‌گویند و اغلب بر اساس سن، جنسیت و یا فاکتور‌های اجتماعی- اقتصادی، مشخص می‌شوند؛ اما جامعه هدف می‌تواند درون یا بیرون شرکت، در مناطق مختلف، وفادار و یا غیر وفادار باشد. جامعه هدف، در واقع رکن اساسی در اصول برندسازی و کسب‌وکار است؛ به این دلیل که تمامی کسب‌وکارها و سازمان‌ها برای این‌ که بتوانند محصول یا خدمات خود را عرضه‌کنند، نیاز به تشخیص درست جامعه هدف خود دارند. برای این‌که بتوان رصد بهتری از این جامعه داشت باید ابتدا تحقیقات بازار را به درستی انجام‌ داد و پروفایل شخصی برای هر یک تشکیل داد.

قسمت پیشین

قسمت صد و هفتم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: جامعه هدفدارایی ملموسبرندسازیبرندینگ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.