استارت‌آپ برادر ایلان ماسک در حوزه تهیه محصولات زراعی شهری در کانتیر
كسب و كار سبز ۸

استارت‌آپ برادر ایلان ماسک در حوزه تهیه محصولات زراعی شهری در کانتیر

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۱۱/۲۱ - ۱۴:۲۹ | ۴ دقیقه

اسکوئر روت(Sqaure Root) استارت‌آپ برادر ایلان ماسک در حوزه زراعت شهری که هدف آن تامین محصولات کشاورزی در شهر است.

نوپانا: اسکوئر روت(Sqaure Root) استارت‌آپ برادر ایلان ماسک در حوزه زراعت شهری که هدف آن تامین محصولات کشاورزی در شهر است. بسیاری از محصولاتی کشاورزی که مصرف می‌کنیم با طی مسیر‌های طولانی و مدت زمان زیاد در سردخانه‌ها و فرایند‌های مختلف به دست مصرف کننده نهایی می‌رسد که بسیاری از فوائد گیاه را از بین می‌برد.

 در این روش محصول تولیدی در یک کانتیر با ابعاد ۲.۵*۱۲.۵*۳۰(متر) معادل با زمین زراعی ۸ هزار متر مربعی است و در تمام فصول قابلیت کشت وجود دارد.

آب مورد نیاز یک کانتیر ۳۰ لیتر در روز(کم تر یک بار دوش گرفتن) است که با مواد معدنی مورد نیاز گیاه مخلوط شده و به گیاهان داده می‌شود. در این روش ۹۵٪ آب کم‌تری نسبت به زمین زراعی مصرف می‌شود. در این روش از نور صورتی برای گیاهان استفاده می‌شود زیرا گیاهان تنها از طیف نور آبی و قرمز استفاده می‌کنند و نیاز به بقیه طیف ندارند که مصرف برق به شدت کاهش می‌دهد.

اما همچنان مصرف برق یک مشکل است زیرا ۵۰٪ هزینه برای انرژی صرف می‌شود و به همین دلیل بیشتر مزرعه‌های سر پوشیده ورشکست می‌شوند. مزارع کوچک نمی‌توانند با این روش موفق شوند. خبر خوب این است که این صنعت در ابتدای کار است و جا برای بهینه شدن زیاد دارد. به عنوان مثال می‌توان از پنل‌های خورشیدی برای تامین انرژی مورد نیاز این مزارع استفاده کرد.

کیمبال ماسک برادر ایلان ماسک امیدوار است که بتواند در هر شهر اسکوئر روت را راه اندازی کند و بتواند محصولات زراعی رستوان‌های خود را از آن تامین کند. این استارت‌آپ در سال ۲۰۱۷ مبلغ ۵.۴ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

این نوع روش‌های مدرن زراعت در ایران با توجه به کمبود آب و خشکسالی می‌تواند بسیار موثر واقع شود و توجه کارآفرینان ایرانی به دیگر حوزه‌های استارت‌آپ‌ها مانند AgriTech را می‌طلبد.

(همچنین بخوانید: مزرعه عمودی «میرای»)

برچسب‌ها: اسکوئر روتکیمبال ماسک ایلان ماسک
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.