برنامه گوگل برای افزایش حضور کسب و کارهای دبی در اینترنت
همکاری غول اینترنتی جهان با امارات: ۸

برنامه گوگل برای افزایش حضور کسب و کارهای دبی در اینترنت

توسط محمد طالبیان | ۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۱۷:۰۰ | ۴ دقیقه

«گوگل» و «اتاق تجارت و صنعت دبی» پروژه‌ «کسب و کارهای دبی را آنلاین کنید» را با هدف حضور کسب و کارهای محلی این منطقه در فضای آنلاین شروع کردند.

نوپانا: فاز آزمایشی این پروژه چند ماهی است که شروع به کار کرده و موفق شده با تحقق انتظارات بیش از دو هزار کسب و کار دبی را وارد سیستم گوگل کرده. انتظار می‌رود که این طرح در ادامه به دیگر کسب و کارهای امارات در این زمینه کمک کند.

حامد بوامیم مدیرعامل و رئیس اتاق تجارت و صنعت دبی امروز در جریان معرفی این طرح به وضعیت حضور کسب و کارهای دبی در فضای آنلاین پرداخت. از دید بوامیم ۲۰ سال پیش زمانی که طرح دولت الکترونیک در سال ۱۹۹۹ مطرح شد، نفوذ اینترنت در میان مردم کمتر از ۵ درصد بود و این آمار در امارات یک درصد نفوذ را نشان می‌داد. از آن سال تا کنون وضعیت در خاورمیانه به کلی تغییر کرده و حالا مردم و کسب و کارها استفاده بیشتری از اینترنت می‌کنند. گوگل و اتاق تجارت دبی آپریل سال گذشته میلادی بود که همزمان با یازدهمین دوره کنگره تجارت جهانی همکاری خود را شروع کردند و از آن زمان تلاش خود برای آنلاین کردن کسب و کارها به کار گرفته‌اند.

مدیرعامل اتاق تجارت دبی در بخش دیگری از صحبت‌های خود توضیح داده که «زمانی که مذاکرات را برای انجام این کار شروع کردیم، در گوگل جستجو کرده و متوجه شدیم که از ۲۰۰ هزار عضو اتاق تجارت تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد در فضای آنلاین حضور دارند. از این آمار شوکه شده و متوجه شدم که هرچند کاربرهای آنلاین بسیاری وجود دارند اما کسب و کارها در این زمینه هیچ پیشرفتی نکرده‌اند. هدف‌گذاری ما فراتر از چیزی است که امروز به آن دست پیدا کرده‌ایم اما متوجه شدیم که برای پیشرفت باید روی موج فعلی تجارت الکترونیک سوار شویم.»

مسئولین گوگل در منطقه با دیدن اشتیاق و استعدادهای موجود متوجه شدند که دبی پلتفرمی مناسب برای گسترش کسب و کار آنهاست. در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که مدیران حاضر در این مراسم از سوی گوگل برنامه Google My Business را نیز به نمایش در آوردند که ابزاری رایگان برای صاحبان کسب و کار است تا اطلاعات خود در بخش‌های مختلف گوگل از جمله نقشه ثبت کنند.

(همچنین بخوانید:‌وضعیت استارت‌آپ‌ها در کشورهای همسایه)

منبع

برچسب‌ها: گوگلکسب‌و‌کاردبی کسب‌وکار اینترنتیخاورمیانهجنگ اقتصادیامارات
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد طالبیان

محمد طالبیان

محمد طالبیان، دانش‌آموخته رشته مهندسی سخت‌افزار، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ به‌صورت جدی در نشریات و رسانه‌های آنلاین حوزه فناوری و بازی‌های ویدئویی شروع کرد. او در حال حاضر، دبیر چند سرویس روزنامه و مجله سراسری و سردبیر وبسایتی مرتبط با بازی‌های ویدئویی است.