تراکتورسازی و استقلال علاوه بر میزبانی، چه چیزی از دست می‌دهند؟
میهمانی در کشور ثالث؛ ۸.۷

تراکتورسازی و استقلال علاوه بر میزبانی، چه چیزی از دست می‌دهند؟

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ - ۲۳:۰۰ | ۳ دقیقه

بازی تیم‌های فوتبال ایرانی در کشور ثالث علاوه بر محرومیت از جو استادیوم خانگی، خسارات مالی همچون کاهش درآمد بلیط‌فروشی و از دست دادن حق پخش تلویزیونی را هم در پی دارد.

نوپانا: میزبانی تیم‌های ایرانی و عربستانی از یکدیگر در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا موضوعی است که مدت‌ها بر روی آن بحث بوده و ذهن مسئولان و علاقه‌مندان را به شدت درگیر کرده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در جدیدترین تصمیم خود درباره میزبانی تیم‌های قطری از حریفان عربستانی، رای را به نفع تیم‌های قطری داده و عربستانی‌ها مجبورند در این کشور بازی کنند؛ اما در این میان، فدراسیون فوتبال ایران در این چالش مهم و ملی، شکست خورده و تیم‌های استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز که با تیم‌های عربستانی همگروه‌اند، باید در کشور ثالت میزبانی بازی را داشته باشند.

از طرفی، در همه جای جهان، از فوتبال به عنوان یک صنعت پر سود نام برده می‌شود. بخش عمده‌ای از درآمد این صنعت، مربوط به میزبانی و اسپانسرهایی است که به واسطه برگزاری مسابقات حضور دارند. همچنین حضور گسترده تماشاگران در استادیوم‌های فوتبال، پول خوبی را به حساب باشگاه‌ها واریز می‌کند.

بازی در کشور ثالث علاوه بر محروم کردن تیم‌های ایرانی از شرایط و جو استادیوم خانگی، ضررهایی همچون کاهش درآمد بلیط فروشی و از دست دادن حق پخش تلویزیونی را نیز به این تیم‌ها وارد می‌کند.

در این میان لابی عربستانی‌ها با مسئولان ای‌اف‌سی باعث شد تا کشور عمان به جای قطر، به عنوان میزبان برای دیدار تیم‌های ایرانی با حریفان عربستانی انتخاب شود.

بر اساس بررسی خبرنگار نوپانا از چند منبع، هزینه اقامت در عمان ۲۰ درصد و هزینه پرواز ۵ درصد گران‌تر نسبت به قطر است. همچنین هزینه اقامت تیم مهمان در ایران نیز نسبت به عمان، ۳۰ درصد ارزان‌تر است که این مسئله خسارت سنگینی را به تیم‌های ایرانی وارد می‌کند.

(همچنین بخوانید: صنعت فوتبال تا چه میزان سودآور است؟)

برچسب‌ها: استقلالتراکتورسازیای اف سیAFCمیزبانی از عربستانی‌هاصنعت فوتبال
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.