تاکسی‌های آنلاین دیگر پلمب نخواهند شد
رضا الفت نسب: ۸

تاکسی‌های آنلاین دیگر پلمب نخواهند شد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ - ۱۵:۳۹ | ۴ دقیقه

روز گذشته اولین جلسه کارگروه شرکت‌های تاکسی آنلاین با حضور مدیران شرکت‌های تاکسی آنلاین، نمایندگان پلیس اماکن و پلیس فتا در محل اتحادیه کسب و کارهای مجازی تشکیل شد.

روز گذشته اولین جلسه کارگروه شرکت‌های تاکسی آنلاین با حضور مدیران شرکت‌های تاکسی آنلاین، نمایندگان پلیس اماکن و پلیس فتا در محل اتحادیه کسب و کارهای مجازی تشکیل شد.

به همین بهانه مصاحبه خبرنگار استارتاپ ۳۶۰ با رضا الفت نسب، عضو هیات مدیره و سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی را در ادامه می‌خوانید:

هدف تشکیل این کارگروه چیست؟

شرکت‌های تاکسی آنلاین نیاز به آیین‌نامه دارند؛ برای مثال باید کال‌سنتر داشته باشند، سوپیشینه راننده‌ها چک شود، مباحث انتظامی باید رعایت شود یا قوانینی در بحث رعایت حقوق مصرف‌کننده باید لحاظ شود. به کمک این شرکت‌ها آیین‌نامه‌ای را با نمونه‌ای از مواردی که ذکر کردم تدوین می‌کنیم تا هم خودشان و هم شرکت‌های جدیدی که در آینده وارد این عرصه می‌شوند از یک آیین‌نامه رعایت کنند.

این آیین‌نامه یا کارگروه چقدر ارزش دارد؟ برای مثال می‌تواند جلوی پلمب شدن یک شرکت تاکسی آنلاین را بگیرد؟

شرکت‌هایی که از ما (اتحادیه) مجوز دارند با این کارگروه و آیین‌نامه اجازه پلمب شدن دفترشان را نمی‌دهیم. آنهایی هم که پلمب شدند، وارد عمل شدیم و دفترشان را باز کردیم. می‌خواهیم جلوی پلمب شدن دفتر تاکسی‌های آنلاین در شهرهای مختلف را بگیریم.

با حضور برخی از اعضای اتحادیه در سازمان نظام صنفی، به نظرتان این اتفاق باعث کاهش قدرت اتحادیه نشده است؟

خیر. فکر نمی‌کنم. قانون وظایف هر کدام را مشخص کرده است.

اینکه دیگر اجازه نمی‌دهید تا دفتر یک شرکت تاکسی آنلاین پلمب شود اتفاق خوبی است، اما این انتقاد به اتحادیه وارد شد که چرا در بحث ای‌نماد سکوت کرد؟

راستش آن زمان ما تازه شروع کرده بودیم و این روزها در حال نامه‌نگاری هستیم تا ای‌نماد دیگر موردی برای استارتاپ‌ها نداشته باشد.

چه شرکت‌هایی در جلسه دیروزتان حضور داشتند؟

از تهران اسنپ، تپسی، دینگ و ماکسیم حضور داشتند و از شهرستان‌ها شرکت‌هایی همچون عطاتاکسی، تاچ‌سی، بارکو، آی‌تاکسی، رادمان و جابجا و عده‌ای دیگر بودند.

برچسب‌ها: رضا الفت نسبتاکسی آنلاین
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.