فناوری فضایی سودآورترین فعالیت اقتصادی
رئیس کمیته فضایی کمیسیون صنایع و معادن مجلس: ۸

فناوری فضایی سودآورترین فعالیت اقتصادی

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ - ۱۵:۲۹ | ۵ دقیقه

رئیس کمیته فضایی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: فناوری‌های فضایی آینده دنیا را ترسیم می‌کند و پیشرفت در این عرصه به معنای کسب درآمد و ارزآوری برای کشور است.

به گزارش نارخبر؛ محمدرضا منصوری، رئیس کمیته فضایی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارنارخبر، با بیان اینکه رشد علوم فضایی و فناوری‌های نو در رشد اقتصاد و بهره‌مندی از توانمندی‌ها نقش مؤثری دارد، گفت: در صورت رسیدن به فناوری های برتر فضایی می توانیم با ارائه خدمات ماهواره ای ضمن ارزآوری، زمینه توسعه علمی کشور را فراهم کنیم که در این راستا پرتاب سه ماهواره جدید برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به تهیه پیش‌نویس سند ۱۰ ساله دوم فضایی کشور افزود: نمایندگان مجلس در راستای تسهیل دستیابی کشور به فناوری های فضایی در شورای عالی فضایی، ضمن افزایش ۲۰ درصدی بودجه سازمان فضایی در سال ۹۷ با تصویب قوانین مرتبط، دستگاه ها را ملزم به استفاده از فناوری های نو می کنند تا گردش مالی و خدماتی به وجود آید.

فناوری فضایی سودآورترین فعالیت اقتصادی

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فناوری های فضایی آینده دنیا را ترسیم می کند چراکه در عرصه دریافت خدماتی نظیر انتخاب زمین های مناسب کشت، تعیین معادن و منابع آبی نقش موثری به جامعه بشری دارند و پیشرفت در این عرصه به معنای ارائه خدمات به سایر کشورها و در نتیجه کسب درآمد و ارزآوری برای کشور است.

وی ادامه داد: این فناوری در مدیریت بحران های محیط زیستی، بلایای طبیعی و مدیریت سایر بحرانهای بالقوه کشور کاربرد دارد زیرا هنگام بروز این رخدادها، ماهواره های فضایی می توانند تصاویر جامع در اختیار مدیران قرار دهند و ارتباط تلفن ماهواره ای را تامین کنند.

کسب پیشرفت به واسطه یک دهه تلاش در عرصه فضایی به همت دانشمندان ایرانی

منصوری اظهار کرد: امنیت از دیگر مقوله های مهم در فناوری های فضایی است زیرا با گسترش ارتباطات ماهواره ای و نقش آنها در زندگی مردم، وابستگی به دیگران می تواند ما را با خطر مواجه کند.

وی افزود: دنیا بیش از نیم قرن در زمینه فضایی آزمایش و تجربه کرده تا امروز به این سطح رسیده است، و ایران با فعالیت یک ده‌ای خود در این عرصه امروز حرف برای گفتن دارد و توانسته است پیشرفت‌های درخور توجهی را در این عرصه کسب کند.

ضرورت کاربردی شدن ماهواره‌های پرتابی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: هدف ما کاربردی شدن ماهواره های پرتابی است، موازی کاری در زمینه انجام پروژه های فضایی یکی از مشکلاتی است که با اتلاف سرمایه، موجب کاهش بودجه برای طرح های بزرگتر می شود بخاطر همین در سازمان فضایی باید برای پروژه های اجرایی تصمیم گیری شود.

وی با اشاره به نقش ذهن جوان در پیشبرد خلاقانه امور گفت: باید علوم نجوم و فضایی را از مقطع تحصیلی راهنمایی با شناسایی نوجوانان مستعد آموزش داد تا خلاقیت آنها از سنین کم در زمینه مورد نیاز کشور شکوفا شود.

برچسب‌ها: فناوری فضاییفضا
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.