دستکش مادون قرمز، مصدومیت‌های ورزشی را بهبود می‌بخشد
با کمک تکنولوژی بیوسرامیک؛ ۸.۷

دستکش مادون قرمز، مصدومیت‌های ورزشی را بهبود می‌بخشد

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۷/۰۱/۰۶ - ۱۳:۴۵ | ۲ دقیقه

پژوهشگران موفق به ساخت دستکشی سازگار با پوست انسان شده‌اند که با استفاده از تقویت امواج مادون قرمز، باعث تسریع بهبودی مصدومیت‌های ناحیه دست می‌شود.

نوپانا: اخیرا، تام برادی (Tom Brady) عضو تیم راگبی نیو انگلند پتریتس، به دلیل مصدومیت از ناحیه دست، از دستکش سیاه رنگی استفاده کرد؛ پس از مسابقه مشخص شد که در این دستکش از تکنولوژی مادون قرمز استفاده شده است.

این دستکش که توسط کمپانی آندر آرمور (Under Armour) ساخته شده، امواج مادون قرمز را تقویت کرده و در تسریع روند بهبود آسیب دیدگی نقش مهمی دارد.

برادی پیش از دیدار برابر تیم فیلادلفیا ایگلز (Philadelphia Eagles) ضمن تایید این خبر و تشکر از کمپانی سازنده آن، به خبرنگاران گفت: «با استفاده از این دستکش، روند بهبودی خوبی را سپری می‌کند.»

این دستکش‌ از تکنولوژی بیوسرامیک که سازگاری زیستی با پوست انسان را دارد و اشعه مادون قرمز را به خوبی جذب و منتقل می‌کند، ساخته شده است.

دکتر مایکل هامبلین (Michael Hamblin)، استادیار پوست دانشکده پزشکی هاروارد و پژوهشگر بیمارستان ماساچوست که تحقیقات زیادی درباره اشعه مادون قرمز انجام داده است، می‌گوید: «قطعا استفاده از اشعه مادون قرمز تاثیراتی روی بدن دارد اما نمی‌توان این اثرات را چشمگیر و مضر به حساب آورد.»

منبع

(همچنین بخوانید: پوشیدنی‌های هوشمند، در خدمت سالمندان)

برچسب‌ها: technologyاشعه مادون قرمزتکنولوژی بیوسرامیکدستکشفناوریورزش
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.