شرکت‌های دانش بنیان به کمک محیط زیست آمدند
با مخترعین ایرانی؛ ۴

شرکت‌های دانش بنیان به کمک محیط زیست آمدند

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ - ۱۰:۳۹ | ۳ دقیقه

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید دستگاهی شده است که به وسیله فناوری نانو از محیط زیست محافظت می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شر‌کت‌های دانش بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روزمره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.
در این گزارش در نظر داریم به معرفی محصولات دانش بنیان بپردازیم که توسط این شرکت‌ها تولید شده است.

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید استارت آپی در حوزه نانو تکنولوژی شده است که به تصفیه پساب می‌پردازد و سلامت محیط زیست را تضمین می‌کند.

مدیر این شرکت دانش بنیان در گفت‌وگویی در خصوص این استارت آپ اظهار کرد: در زمینه تصفیه آب و پساب به صورت صنعتی موفق به تولید استارت آپی شده ایم که آب شور دریا را تصفیه می‌کند.

وی در خصوص چگونگی کارکرد این دستگاه گفت: آب دریا غیرقابل شرب است و باید شیربن شود، اما متاسفانه همین شیرین سازی آب با پساب بسیاری همراه است و اغلب شرکت‌ها این پساب را که بسیار هم شور است در دریا رها می‌کنند و جان هزاران موجود ریز دریایی را هم به خطر می‌اندازند.

تلاش برای جلوگیری از تخریب محیط زیست آبی

مدیر این شرکت دانش بنیان ادامه داد: اگر بخواهیم از این موجودات محافظت کنیم باید این پساب شور را هم تصفیه کنیم استارت آپ ما این پساب را جمع می‌کند و آن‌ را تصفیه می‌کند که در این حالت دیگر هیچ موجودی از شوری بیش از اندازه پساب از بین نمی‌رود.

وی با اشاره به اینکه پساب تبدیل به پسماند می‌شود، یادآور شد: پساب تصفیه شده به ماده جامدی تبدیل می‌شود که این مواد جامد در صنعت کاربرد بسیاری دارند یعنی این استارت آپ هم از محیط زیست محافظت می‌کند و هم سبب رونق صنعت کشور می‌شود.

برچسب‌ها: محیط زیستنانوشرکت دانش بنیانپساب
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.