سنسورهایی که پخش مسابقات فوتبال را متحول می‌کنند
با همکاری کینکسون و اسپورت‌وان: ۸

سنسورهایی که پخش مسابقات فوتبال را متحول می‌کنند

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ۱۰:۰۰ | ۳ دقیقه

در آینده‌ای نزدیک برای اولین بار، لباس بازیکنان فوتبال به سنسور‌هایی مجهز می‌شوند که اطلاعات مسابقه فوتبال را به صورت لحظه‌ای در اختیار بینندگان آن قرار می‌دهند.

نوپانا: کینکسون (Kinexon) یک شرکت تحلیل تکنولوژی است که با همکاری شبکه ورزشی اسپورت وان (Sport1) ، سنسورهایی را به توپ‌ و لباس‌های ورزشی اضافه کرده است تا اطلاعات بازی را برای بینندگان تلویزیونی به نمایش در آورد.

سنسورهای کینکسون توانایی ثبت تمام وقایع بازی از جمله موقعیت بازیکنان، مسیر حرکت توپ و اطلاعات حرکت‌های بازیکنان را دارد. این سنسورها از تکنولوژی انحصاری این شرکت پشتیبانی می‌‌کنند و بر اساس ادعای آنها، از لحاظ دقت، برتر از فناوری‌های مشابه دیگر است.

بر اساس داده‌های سنسور، بینندگان می‌توانند طیف وسیعی از اطلاعات شامل سرعت شوت‌، میزان دوندگی و ... را مشاهده کنند. همچنین تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده از عملکرد بازیکنان تیم در آخر مسابقه در اختیار مربیان قرار خواهد گرفت.

دانیل بیورفکا (Daniel Bierofka) سرمربی تیم مونیخ ۱۸۶۰ در مصاحبه با شبکه اسپورت وان می‌گوید: «این تکنولوژی برای ما خوب است و ما در حال آزمایش آن هستیم. ما به کینکسون کمک می‌کنیم تا استفاده از آن را برای بازیکنان آسان‌تر کند.»

تیم والتر (Tim Walter) مربی بایرن مونیخ نیز می‌گوید: «این مورد پسند است که تماشاگران می‌توانند هر لحظه فعالیت بازیکنان را مشاهده کنند؛ زیرا بینندگان می‌توانند ببیند هر بازیکن دقیقا چکاری در زمین انجام داده است.»

منبع

(همچنین بخوانید: تکنولوژی‌، فوتبالیست‌ها را تحت نظر می‌گیرد)

برچسب‌ها: تحلیل دادهسنسورtechnologyفناوریفوتبال
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.