موانعی که در مسیر موفقیت شما کمین کرده‌اند
از آنها دوری کنید ۸

موانعی که در مسیر موفقیت شما کمین کرده‌اند

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

همه افراد در زندگی رویاها و اهدافی دارند که برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کنند؛ اما متاسفانه عواملی زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند ما همیشه موفق نباشیم.

نوپانا: همه آدم‌ها در زندگی رویا و اهدافی دارند که  برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کنند. اما متاسفانه در هر مسیری عواملی وجود دارند که می‌توانند شما را از مسیر موفقیت دور کنند. پس در هر مسیری، موفقیت قطعی نیست و قرار نیست همیشه موفق شوید. اگر این نکته را به یاد بسپارید، بعد از شکست ناامید نمی‌شوید و دوباره تلاش می‌کنید. اگر با یک شکست رویای خود را رها کنید، تا آخر عمر از زندگی خود ناراضی خواهید بود. 

در ادامه، چند عامل ساده که شما را از موفقیت دور می‌کنند را بررسی می‌کنیم. با این عوامل آشنا شوید و با دوری کردن از آن‌ها احتمال موفقیت خود را افزایش دهید.

ناامیدی زودهنگام

به گزارش نوپانا، بسیاری از افراد زود ناامید و خسته می‌شوند و در راه رسیدن به رویایی که دارند ثابت‌قدم نیستند. اگر می‌خواهید به رویای خود برسید نباید دست از تلاش بردارید و باید با مشکلات موجود بجنگید. همه افرادی که موفق شده‌اند بارها شکست خورده‌اند و از شکست‌های خود تجربه کسب‌ کرده‌اند. 

باور نداشتن

اگر می‌خواهید در زندگی موفق شوید باید باور داشته باشید که موفق می‌شوید و به رویای خود دست می‌یابید. اگر موفقیت خود را باور را نداشته باشید سرانجام دست از تلاش بر می‌دارید. افکار ناخودآگاه شما قدرت بسیار زیادی دارند پس آن‌ها را در مسیر درستی هدایت کنید.

عدم برنامه‌ریزی

برنامه‌ریزی، موفقیت شما را تضمین نمی‌کند؛ اما احتمال موفقیت شما را افزایش می‌دهد. یک برنامه مشخص با زمان‌بندی برای خود در نظر بگیرید تا به موفقیت برسید.

بهانه‌تراشی

برای انجام ندادن هر کاری بهانه‌ای وجود دارد. سعی کنید بهانه‌های مختلف را کنار بگذارید و با قدرت فراوان تلاش کنید تا به خواسته‌هایتان برسید. بهانه‌تراشی ناشی از ترس شما است و تمرکز و اعتماد به نفس شما را کاهش می‌دهد. از آینده نترسید و با تمام قوا ادامه دهید.

(همچنین بخوانید: زندگی موفق از دید افراد موفق)

برچسب‌ها: موفقیت برنامه‌ریزیامیدروانشناسی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.