انتقاد از دستورالعمل ممنوعیت بانک‌ها در سرمایه‌گذاریهای خطرپذیر
جهرمی مطرح کرد؛ ۴

انتقاد از دستورالعمل ممنوعیت بانک‌ها در سرمایه‌گذاریهای خطرپذیر

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۱۵:۲۳ | ۳ دقیقه

وزیر ارتباطات از دستورالعمل بانک مرکزی برای جلوگیری از حضور بانک‌ها در سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، انتقاد کرد و از ابلاغ شیوه‌نامه‌ای برای پرداخت آنلاین از طریق اپراتورهای موبایل خبر داد.

نوپانا: به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: به‌تازگی دستورالعملی برای جلوگیری از حضور بانک‌ها در سرمایه گذاری‌های خطرپذیر ابلاغ شده ولی حاصل آن این است که بانک‌ها در این سرمایه گذاری‌ها حضور نداشته باشند که این مهم ما را از اهدافمان عقب می‌اندازد.

وی با اشاره به حضور امروز خود در همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت، توضیح داد: امروز با استفاده از فناوری‌های نوین پرداخت، بیش از ۸۰ درصد تراکنش‌های بانکی اپراتورها صورت می‌گیرد.

وزیر ارتباطات با تاکید براینکه یکی از مسئولیت‌های جمع حاضر در همایش بانکداری الکترونیک این است که نقشه راه توسعه شبکه بانکی را به سمت ⁣«بلاک‌چین» طراحی کند، خاطرنشان کرد: متأسفانه این موضوع و عدم آینده‌نگری در آن، ضررهای بسیاری را متوجه مردم کرده و باعث خروج ارز از کشور شده است.

وی با بیان اینکه نه‌تنها مردم، بلکه بسیاری از مسئولان نیز با این موضوع آشنا نیستند، افزود: اگر کسانی که فناوری نوین بانکی فعلی را ایجاد کرده‌اند با پایداری آن بدون پیشرفت پافشاری کنند، کشور را با وقفه مواجه خواهند کرد.

جهرمی با تاکید براینکه مدل اقتصادی کشورهای مختلف در زمینه اقتصاد دیجیتال باید مدنظر ما نیز قرار بگیرد تا از توسعه دور نمانیم، اضافه کرد: ⁣اقتصاد دیجیتال در سال آینده بخشی از برنامه بودجه دولت خواهد بود.

وی با بیان اینکه کسب و کارهای نوپا مانع بزرگی در نظام پرداخت دارند و انحصارات این بخش، مانعی برای این گروه است، تصریح کرد: البته ما منتظر نظام بانکی نماندیم و شیوه نامه‌ای برای پرداخت آنلاین از طریق اپراتورها تدوین و ابلاغ کردیم تا هم‌راستا با نظام بانکی کار پیش رود. ولی هیچ‌چیزی اندازه نظام بانکی در این مهم اثرگذار نیست.

برچسب‌ها: محمدجواد آذری جهرمیوزیر ارتباطات و فناوری اطلاعاتبانکداری الکترونیکسرمایه‌گذاری خطرپذیر
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.