فیلتر شدن تلگرام چه تاثیری بر بانک‌ها گذاشت؟
اینفوگرافیک ۸

فیلتر شدن تلگرام چه تاثیری بر بانک‌ها گذاشت؟

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۱۱/۰۵ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

گزارش استارت‌آپ راوی، تحلیلگر شبکه‌های اجتماعی، نشان می‌‌دهد که بانک‌ها بعد از فیلتر شدن تلگرام با کاهش ۷۵ درصدی بازدید مخاطبان مواجه شده‌اند.

نوپانا: امروز با رشد روز افزون کاربران شبکه های اجتماعی در سراسر جهان هر شخص به تنهایی یک رسانه است و این امر صاحبان مشاغل را در صنایع گوناگون بر آن داشته تا با هشیاری هرچه بیشتر سازمان و مخاطبان خود را رصد و تحلیل کند.

در ایران استقبال از شبکه‌های ارتباطی همچون تلگرام، توجه کسب‌و‌کارهای گوناگون را به سوی خود جلب کرده است. بانک‌ها که حیاتشان به وجود مشتریان بستگی دارد، به این حوزه ارتباطی به‌عنوان یک فرصت می‌نگرند؛ اگرچه متوجه تهدید‌های آن نیز هستند. بانک‌ها می‌توانند از شبکه‌های اجتماعی برای اطلاع‌رسانی بهره ببرند و محصولات و خدمات خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی ارائه دهند و به نقد و بررسی بگذارند و با استفاده از ابزارهای هوشمند تحلیل شبکه‌های اجتماعی، هر لحظه در جریان نظرات مخاطبان و میزان استقبال آنها از خدمات گوناگون قرار گیرند و تعامل خود را با مشتریان افزایش دهند.

این امکان در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد تا مشتریان بانک‌ها بتوانند به صورت مستقیم و در سریع‌ترین و راحت‌ترین حالت ممکن در جریان جزئیات فعالیت بانک‌هایی که در آن سرمایه‌گذاری کردند قرار گیرند و بانک ها نیز می‌توانند با تعامل روزافزون سازمان خود با مشتریان، در جهت اعتمادسازی برای مشتریان که از اصول مهم بانکداری است تاثیرگذار باشند.

از دیگر کاربردهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی این است که بانک‌ها می‌توانند با تحلیل اطلاعات بدست آمده از فعالیت خود و رقبا و همچنین تحلیل نظر و رفتار کاربران بهترین تصمیمات مدیریتی را اتخاذ کرده و در جریان لحظه‌ای جایگاه خود در شبکه‌های اجتماعی قرار گیرند.

راوی، تحلیلگر هوشمند شبکه های اجتماعی، این امکان را برای کسب‌وکارها ایجاد می‌کند تا بتوانند هر لحظه در جریان تمام عوامل تاثیرگذار بر شبکه‌های اجتماعیشان قرار گیرند. در همین راستا گزارش تصویری زیر (بر اساس داده‌های راوی) نحوه و میزان فعالیت بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری در تلگرام در سه ماه گذشته را نشان می‌دهد و همچنین مروری بر تاثیر فیلتریگ چند هفته‌ای تلگرام بر میزان افت‌وخیز عملکرد صنعت بانکداری دارد.

لطفا تا بارگذاری کامل تصویر، شکیبا باشید. همچنین برای دانلود و بزرگ‌نمایی می‌توانید روی اینفوگرافیک کلیک کنید:

(همچنین بخوانید: فیلتر شدن تلگرام چه تاثیری بر آژانس‌های هواپیمایی گذاشت؟)

برچسب‌ها: راویبانکفیلترینگتلگرامشبکه‌های اجتماعیکسب‌و‌کار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.