دوربین‌های تشخیص چهره، امنیت استادیوم‌های ورزشی را بهبود می‌بخشند
استفاده از فناوری برای ایجاد امنیت ۸

دوربین‌های تشخیص چهره، امنیت استادیوم‌های ورزشی را بهبود می‌بخشند

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۱۱/۱۰ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

یکی از مشکلات اصلی برقراری نظم و امنیت ورزشگاه‌ها، عدم شناسایی افراد متخلف و آشوبگر است و دوربین‌های مجهز به فناوری تشخیص چهره، می‌توانند در شناسایی این افراد کمک کنند.

نوپانا: در آگوست ۲۰۱۶، باشگاه آ.اس رم ایتالیا اعلام کرد: «تماشاگرانی که برای بازی خانگی این تیم با تیم اودینزه به ورزشگاه المپیک رم می‌آیند، توسط دوربین‌هایی با قابلیت تشخیص بیومتریک تصویربرداری می‌شوند.» این سیستم جهت حفظ امنیت ورزشگاه و تلاش برای شناسایی تماشاگران خشن استفاده شده و اطلاعاتی نظیر فاصله چشم‌ها، طول بینی و فرم لب را ثبت می‌کند.

تیم لاتزیو، رقیب سنتی تیم آ.اس رم، چند ماه پس از معرفی این روش توسط پلیس، پس از مدت‌ها مطالعه و نظرسنجی برای بهبود شرایط استادیوم خود به این نتیجه رسید که ۷.۵ درصد از تماشاگران در استادیوم احساس امنیت نمی‌کنند.

یکی از راهکارهایی که در این بخش مورد بحث قرار گرفت، ساخت موانع امنیتی پلکسی‌گلاس بود که با مخالفت مقامات باشگاه رم و مخصوصا جیم پالوتا مواجه شد. اگرچه موانع این کار از بین رفته است، اما موضوع امنیتی آن همچنان اهمیت دارد و پالوتا مجبور است که استفاده از سیستم تشخیص چهره را به رسمیت بشناسد.

پالوتا می‌گوید: «با این روش ما باید زمان زیادی را صرف حفظ امنیت کنیم؟ چیزی که ما باید برای تشخیص چهره به رسمیت بشناسیم چیست؟ تکنولوژی‌های سه سال آینده با حال بسیار متفاوت است. پس ما با تکنولوژی از بین رفته روبرو خواهیم بود.»

پالوتا در جواب این سوال که آیا شما می‌توانید رفتار تماشاگران در هنگام بازی رم و لاتزیو را شناسایی کنید، گفت: «تماشاگران لبخند می‌زنند!»

هوادران متعصب فوتبال در ایتالیا همیشه مشکلاتی را برای پلیس این کشور ایجاد کرده‌اند. به همین دلیل رئیس‌پلیس این کشور موافق استفاده از سیستم تشخیص چهره بوده و می‌گوید: «یکی از مشکلات اصلی برای عدم برقراری نظم و امنیت ورزشگاه‌ها، عدم شناسایی افراد متخلف و آشوبگر است و این سیستم می‌تواند جایگزین دوربین‌های قدیمی شده و در شناسایی افراد به ما کمک کند.»

همچنین این فناوری با سیستم خرید بلیط بازی‌ها هماهنگ بوده تا این اطمینان به وجود آید که کسانی که بلیط خریده‌اند در ورزشگاه حضور داشته باشند.

منبع

(همچنین بخوانید: تکنولوژی‌، فوتبالیست‌ها را تحت نظر می‌گیرد)

برچسب‌ها: تشخیص چهرهتکنولوژی امنیتاستادیوم ورزشیفناوریهوش مصنوعی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.