برند کدام باشگاه فوتبال، باارزش‌تر است؟
نگاهی بر مستطیل سبز از دریچه کسب‌وکار ۸

برند کدام باشگاه فوتبال، باارزش‌تر است؟

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۱۴:۰۰ | ۳ دقیقه

در این مطلب با استفاده از چند نمودار تصویری، معیارهایی همچون قدرت برند، ارزش برند، ارزش مالی باشگاه‌ها و همچنین میزان حقوق دریافتی سالانه بازیکنان فوتبال، بررسی شده است.

نوپانا: در این مطلب با استفاده از چند نمودار تصویری، معیارهایی همچون قدرت برند، ارزش برند و ارزش مالی باشگاه‌ها و همچنین میزان حقوق دریافتی سالانه بازیکنان فوتبال، بررسی شده است.

در نمودار زیر باشگاه‌های فوتبال در سمت چپ بر اساس معیار قدرت برند و در سمت راست بر اساس معیار ارزش برند رتبه‌بندی شده‌اند. همانطور که مشاهده می‌کنید رئال مادرید در سال ۲۰۱۷ بر اساس قدرت برند از رقیب خود بارسلونا پیش افتاده است.

همچنین همانطور که در سمت راست نمودار مشاهده می‌کنید، رقابت نزدیکی بین ۲ باشگاه منچستریونایتد و رئال مادرید برای تصاحب عنوان باارزش‌ترین برند فوتبالی جهان وجود دارد.

در نمودار زیر ۲۰ باشگاه برتر فوتبال جهان را به ترتیب ارزش مالی مشاهده می‌کنید:

همچنین در نمودار سوم میزان بیشترین دستمزد پرداختی به بازیکنان فوتبال را مشاهده می‌کنید. این آمار نشان می‌دهد که چین سرمایه‌گذاری عجیبی در زمینه جذب بازیکنان برجسته جهان انجام داده است و تیم‌های چینی میزان پرداختی بسیار بالایی برای بازیکنان نسبت به تیم‌های سایر کشورهای جهان دارند.

(همچنین بخوانید: صنعت فوتبال تا چه میزان سودآور است؟)

برچسب‌ها: صنعت فوتبالقدرت برندارزش برندبرند فوتبالیارزش مالی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.