نگاهی بر نرخ سطح پوشش آگهی، عرضه مجدد و تناسب برند
شروعی برای برندسازی (قسمت نود و‌ یکم) ۸

نگاهی بر نرخ سطح پوشش آگهی، عرضه مجدد و تناسب برند

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌ برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌اند و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت نود و یکم:

نرخ سطح پوشش آگهی

به درصدی از مصرف‌کنندگان در یک بازار هدف گفته می‌شود که در یک بازه زمانی خاص، حداقل یک‌ بار در معرض یک آگهی قرار گرفته باشند. آگهی‌های تلویزیونی از برد بالایی برخوردارند. آمار برد یک آگهی بدون در نظر گرفتن بازه زمانی بی‌معنا است. برای مثال آگهی گوشی آیفون ۴ در ماه اکتبر (سال عرضه) در یک روز، ۱۵۶۵ از بین یک میلیون مخاطب بوده است.

(همچنین بخوانید: کاربرد متمایزسازی محصول در ارتقای جایگاه برند)

عرضه مجدد

به‌گزارش نوپانا، به برنامه راهبردی مشخصی‌ که بر یافتن بازار‌های جدید، بخش‌های دست نخورده بازار، کاربرد‌های جدید محصول و یا تحریک مشتریان فعلی برای افزایش استفاده از محصول تمرکز دارد، عرضه مجدد گفته می‌شود. محصولی که عرضه مجدد می‌شود، معمولا برخی تغییرات ابتدایی در آن صورت می‌گیرد تا بتواند به عنوان محصول جدید و بهبود یافته عرضه شود.

تناسب

به رابطه منطقی بین برند و نیاز‌های کاربردی و عاطفی مصرف‌کنندگان بازار هدف آن برند، تناسب گفته می‌شود. در نهایت این مصرف‌کنندگان هستند که تناسب بین برند و نیاز‌هایشان را تعریف می‌کنند. یک برند تنها زمانی از دید مصرف‌کنندگان متناسب است که این رابطه مورد قبول آن‌ها قرار گرفته و برای آن‌ها قابل پذیرش باشد. تاریخ نشان‌داده است که بسیاری از صاحبان کسب‌وکار تصور می‌کردند که برندشان از دید مصرف‌کنندگان با نیاز‌های عملکردی آن‌ها تناسب دارند، درحالی‌که مصرف‌کنندگان نظر دیگری داشتند.

قسمت پیشین:

قسمت ‌‌نود‌م

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: نرخ سطح پوشش آگهیعرضه مجددتناسب برندبرندسازیبرندینگبازار هدفتبلیغاتکسب‌و‌کار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.