ایرانی هایی که به کشور بازگشتند صاحب موفق ترین استارت‌آپ‌ها هستند
یک مقام مسئول در معاونت علمی: ۸

ایرانی هایی که به کشور بازگشتند صاحب موفق ترین استارت‌آپ‌ها هستند

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۱۶:۰۹ | ۴ دقیقه

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری گفت: بسیاری از کسانی که استارتاپ های موفق داشته اند جزء افرادی هستند که از خارج کشور بازگشته اند.

دکتر علیرضا دلیری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اهمیت استارتاپ ها گفت: با توجه به اینکه استارتاپ ها به سرعت درحال رشد هستند؛ اما به دلیل نبود سرمایه گذار مناسب آنها را با مشکلاتی مواجه کرده است و هنوز اکوسیستم و زیست بوم نوآوری و کارآفرینی درکشور ما  به طور کامل شکل نگرفته است و هنوز نواقصی دارد .

وی با بیان اینکه بسیاری از کسانی که استارتاپ های موفق داشته اند جزء افرادی هستند که از خارج کشور بازگشته اند، خاطر نشان کرد: این افراد در آنجا حقوق و مزایای خوبی داشته اند اما پس از بازگشت استارتاپ های موفق و فوق العاده ای در کشور راه اندازی کرده اند.

دلیری با تاکید بر حمایت از استارتاپ ها گفت: سازمان برنامه و بودجه بر اساس بضاعت درآمدی دولت، بودجه به ارگان ها اختصاص می دهد که حوزه فناوری از این منظر مستثنی نیست؛ استارتاپ ها که بخشی از حوزه فناوری محسوب می شود و دولت از افراد فعال در استارتاپ ها حمایت می کند.

وی با بیان اینکه استارتاپ ها به خودی خود بودجه ای ندارند، گفت: استارتاپ ها همواره از طریق  حمایت ها، دریافت وام و تسهیلات راه اندازی می شوند.

دلیری با تاکید بر اینکه استارتاپ ها بودجه نمی خواهند، خاطر نشان کرد: استارتاپ ها فقط حمایت دولت را می خواهند؛ حمایت های این ها از طریق بودجه ای است که برای فناوری مد نظر قرار می گیرد زیرا حوزه فناوری ردیف بودجه دارد.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه ما زیرساخت استارتاپ ها را فراهم می کنیم، عنوان کرد: طی سالهای آینده قطعا اولویت کشور استارتاپ ها هستند و دولت باید  خودش را با این هماهنگ کند.

دلیری تاکید کرد: باید بستر را برای استارتاپ ها فراهم کنیم تا  رشد کنند و نیاز کشور را برطرف سازند.

برچسب‌ها: علیرضا دلیریاستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.