شرکت‌های استارت‌آپی به بهره‌وری معنا دادند
مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی: ۸

شرکت‌های استارت‌آپی به بهره‌وری معنا دادند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۱۶:۰۱ | ۶ دقیقه

استارت‌آپ‌ها با برخورداری از فناوری و دانش توانسته‌اند که فرهنگ اقتصاد را با دیجیتال گره بزنند و در سطح کلان اقتصاد کشور خودنمایی می‌کنند.

محمدعلی محمدی مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آنا با اشاره به اهمیت بهره‌وری در چرخه و نظام اقتصادی کشور گفت: بهره‌وری همواره به معنای خلق آینده بهتر بوده و برای خلق این آینده بی‌تردید نیازمند افزایش توان و ایجاد ارزش به نحو دینامیک در کشور هستیم تا با به کارگیری صحیح و مناسب از منابع در دسترس، آینده‌ای سالم و پویا را برای آیندگان فراهم سازیم و هیچگاه از سوی نسل آینده متهم به میراث‌خواری دارایی‌های فعلی نشویم.

وی با اشاره به ارزش شرکت‌های نوظهور در کشور گفت: ایجاد شرکت‌های نوظهور یک روزنه امیدواری برای گام برداشتن در مسیر بهره‌وری است زیرا این شرکت‌ها با اندک مدت زمان تشکیل خود و با فعالیت کوتاهی که داشته‌اند، خود را به شرکت‌های بزرگ رسانده و همگام با آنها در سطح اقتصاد کشور خودنمایی می‌کنند؛‌ بنابراین علم و فناوری راه و مسیر بهره‌وری را کوتاه کرده و امروز شرکت‌ها با تکیه بر همین اصول، مسیر توسعه و پیشرفت را به‌سرعت طی می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی استفاده از تکنولوژی را زمینه ورود به انقلاب صنعتی چهارم نامید و اظهارکرد: شرکت‌های نوظهور و استارت‌آپ‌ها و نظیر آنها با برخورداری از فناوری و دانش آی‌تی توانسته‌اند که فرهنگ اقتصاد را با دیجیتال گره بزنند و امثال این شرکت‌ها در کشورمان نیز وجود دارد، پس باید در مسیر بهره‌وری و توسعه با بهره‌گیری از انقلاب صنعتی چهارم قابلیت‌های شرکت‌ها و جوانان ایرانی را با پشتوانه تمدن و فرهنگمان را در دنیا ثابت کرده تا قله‌های بزرگ دنیا را فتح کنیم.

محمدی با اشاره به شعار بهره‌وری "انجام درست کار درست به صورت مستمر" توضیح داد: دنیای امروز ما مطلق نبوده و همه‌چیز نسبی است بنابراین خطای بزرگی است که در اقتصاد بدنبال مسائل مطلق بگردیم؛ طبق شعار بهره‌وری، درستی انجام یک‌کار در انواع رویه‌ها به صورت مطلق نیست و حتی درستی هم نسبی است بنابراین برای انجام کار و پیمودن یک راه هیچگاه مسیر درست واحد و مطلقی وجود ندارد بلکه این مسیر درست تابع میزان بلوغ هر فرد است که به واسطه اندازه میزان بلوغ و توسعه یافتگی می‌توان کارها را درست و با روشی صحیح انجام داد.

وی افزود: نباید با تعاریف ناصحیح اسیر خطاهای شناخته شده شد زیرا اگر بدین سمت حرکت کنیم، بی‌تردید زندگی و کسب‌وکار را باخته‌ایم؛ شرکت‌های برنده جایزه بهره‌وری نیز مراقب باشند که این مسیر رو به توسعه و تکامل خود را با شدت بیشتری ادامه دهند و مبادا با رسیدن به مراحل بزرگ، دقت خود را برای تحقق بهره‌وری کم کنند و مسیر اشتباهی را پیش بگیرند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به اهمیت بحث بهره‌وری گفت:‌ طی سی سال گذشته در دنیا چندین میلیارد نفر به جامعه انسانی اضافه شده و امروز به طور طبیعی مسائل و چالش‌های بزرگی متوجه مردم کره‌زمین خواهد بود اما مسئله انقلاب صنعتی چهارم، بی‌تردید دارای اولویت ویژه‌ای است چراکه اگر نتوان هم‌گام و همراستا با این انقلاب حرکت کرد، حتما مردمان دچار شوک خواهند شد و مسئولان نیز از هضم تغییر و تحولات عاجز خواهند ماند.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: با نگاهی آینده‌نگرانه و پیش‌بینانه باید تغییر و تحولات را درک کرد زیرا اگر در ساختن آینده کشور با پشتوانه انقلاب صنعتی چهارم ناتوان و ضعیف عمل کنیم،‌بی‌شک باردیگر همانند انقلاب صنعتی اول،‌دوم و سوم دیگران می‌خواهند برای ما آینده‌سازی کنند.

برچسب‌ها: محمدعلی محمدیمدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.