سال جدید و نوآوری‌‏های جالب دیجیتالی
دنیای استارت‌آپ‌ها؛ ۸

سال جدید و نوآوری‌‏های جالب دیجیتالی

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۱۵:۳۴ | ۰ دقیقه

در پیش‌بینی روندهای تاثیرگذار بر کار استارت‏‌آپ‏‌ها در سال جدید میلادی، واقعیت مجازی، هوش مصنوعی، سرویس‌‏های آنی و بات‏‌ها همچنان تاثیرگذارند.

نوپانا به نقل از دنیای اقتصاد: در پیش‌‏بینی روندهای تأثیرگذار بر کار استارت‌‏آپ‏‌ها در سال جدید میلادی همواره گفته می‏‌شود که واقعیت مجازی، هوش مصنوعی، سرویس‌‏های آنی و بات‏‌ها همچنان تاثیرگذارند. به همین منظور، شش استارت‌‏آپ جالب را که با به‏‌کارگیری این رویدادها و نوآوری در این زمینه در سال 2017 خواهند درخشید، معرفی می‌کنیم:

اکمپانی: (Accompany)

اکمپانی یک اپلیکیشن موبایلی برای مدیریت روابط است که تماس‌‏ها و ارتباطات افراد را مدیریت می‏‌کند. در واقع آن را می‏‌توان یک منشی یا مسئول دفتر شخصی روی موبایل دانست. این اپلیکیشن اطلاعات ریزی را که مدیران در طول روز برای اداره کارهای خود نیاز دارند، به آنها ارائه می‌‏کند. مثلا اگر بخواهید وارد یک جلسه شوید، کلیه اطلاعات لازم برای شرکت در جلسه مانند مکالمات جلسات قبلی، گزارش‌‏های خبری، موضوع جلسه و فایل‏‌ها و اسناد مربوط به آن را در اختیار شما قرار می‏‌دهد. این شرکت از سوی چانگ ماتیاس رال، از دانشمندان ارشد پژوهشی شرکت گوگل راه‌‏اندازی شده و سال گذشته 20 میلیون دلار تأمین سرمایه کرده است.

لیدرز: (Leade.rs)

شرکت لیدرز رویدادهای جدید و افرادی را که زمینه‌‏ساز آنها هستند، شناسایی می‌‏کند. در واقع این شرکت، افرادی را که کارهای شگفت‏‌انگیز انجام می‏‌دهند با برگزارکنندگان مراسم و رویدادهای بزرگ مرتبط می‏‌کند. لویک لمور، موسس لیدرز، همواره نگاهی به آخرین رویدادهای عرصه تکنولوژی داشته است و این شرکت را با الهام از اشتیاقش برای کشف و شناسایی افراد برجسته تأسیس کرده است. بر همین اساس، او پلتفرمی ایجاد کرده که به افراد کمک می‏‌کند با کارشناسان و افراد بانفوذی که روی واقعیت مجازی، هوش مصنوعی، چت‏بات‏‌ها و سلامت دیجیتال کار می‌‏کنند، ارتباط برقرار کنند و از آنها در مراسم و سخنرانی‌‏ها دعوت کنند. لمور در این زمینه می‌‏گوید: «عاشق این هستم که افراد جدید و جالبی، که کارهای هیجان‌‏انگیز انجام می‌‏دهند، پیدا کنم.» چیزی که شرکت او را جذاب و متفاوت کرده این است که بر بازارها و تکنولوژی‏‌های اشباع‏‌شده مانند اپلیکیشن‌‏های به اشتراک‏‌گذاری عکس و شبکه‏‌های اجتماعی متمرکز نشده، بلکه به دنبال رویدادهای نوظهور بوده است.

اینترکام : (Intercom)

خدمات‏‌دهی به مشتری دیگر فقط به پاسخ دادن به ایمیل‏‌ها و تماس‌‏های تلفنی محدود نمی‌‏شود. برندها باید به هر سوال و بازخوردی که مشتری دارد، پاسخ بدهند. شرکت اینترکام به همین منظور ظهور کرده است.

بیشتر شرکت‌ها این روزها ترجیح می‏‌دهند برای تسهیل و سرعت بخشیدن به عملیات خدمات مشتری از یک بات (نرم‌افزار ربات‌گونه) استفاده کنند، اما چرا باید مشتری‏‌ها چنین چیزی را به جای تماس تلفنی مستقیم ترجیح دهند؟ اینترکام به شرکت‌ها امکان می‏‌دهد قابلیت‌‏های پیام‏‌دهی را به اپلیکیشن‏‌های خود اضافه کنند تا مشتری به صورت تعاملی از این امکان استفاده کند.

اطلس اینفورماتیکس : (Atlas Informatics)

زندگی دیجیتالی ما می‏‌تواند از کنترل‏مان خارج شود و کنترل و مدیریت فایل‏‌ها، تصاویر، پیام‌‏های متنی، دعوت‏‌های تقویمی و...، دشوار می‌‏شود. اطلس اینفورماتیکس به دنبال این است که با ارائه قابلیت‌‏های جست‌‏وجو همگام با گوگل به این آشفتگی‏‌ها نظم دهد. این استارت‌‏آپ در سیاتل آمریکا واقع شده و هدف غایی آن بازتعریف جست‌‏وجوی اینترنتی به این شکلی است که ما می‏‌شناسیم. این شرکت که از سوی جوردن ریتر (از موسسان شرکت ناپستر) تاسیس شده، یک اپلیکیشن تولید کرده که پشت صحنه دسکتاپ شما به‌کار می‌‏افتد و یک حافظه تصویری قابل جست‏‌وجو در اختیار کاربر قرار می‌‏دهد که به او کمک می‏‌کند هر چیزی را در ابزارهای الکترونیک، اپلیکیشن‏‌ها و خدمات ابری خود به راحتی پیدا کند. البته هنوز تاثیر تکنولوژی اطلس، در بهره‏‌وری کاربران به‌طور دقیق مشخص نشده، اما اگر به موفقیت برسد، افراد تا حد زیادی می‏‌توانند در زمانی که برای سردرگمی در حجم انبوه اطلاعات صرف می‏‌کنند، صرفه‏‌جویی کنند.

ایرمپ : (AirMap)

طبق اعلام شرکت مدیریت سرمایه ClearBridge استفاده از پهپادهای تجاری به عنوان بخشی از یک رویداد بزرگ‌تر در اتوماتیک‏‌سازی در سه تا پنج سال آینده افزایش خواهد یافت. شرکت‌هایی مانند آمازون استفاده از این روش را برای ارسال کالاهای خود تست کرده‌‏اند و شرکت‌های دیگر نیز کاربردهای دیگری مثل آبیاری محصولات کشاورزی، کاوشگری، بازرسی صنعتی، ارزیابی‏‌های علمی و... را مد نظر دارند. اما ارسال پهپادها یک مسئله است و تضمین امنیت و قابلیت اطمینان آنها مسئله‌‏ای دیگر. شرکت ایرمپ به همین منظور راه‌‏اندازی شده تا سیستم‏‌هایی به تولیدکنندگان و اپراتورهای پهپادها برای تامین امنیت آنها ارائه کند. این شرکت با شرکت‌هایی همچون اینتل، 3D Robotics، Aeryon Labs و DJI در همین راستا همکاری می‏‌کند. ایرمپ به دنبال این است که سیستمی استاندارد ایجاد کند تا حرکت پهپادها به وسیله آن امن باشد و از هرگونه برخوردی بین آنها جلوگیری شود؛ درست همان کاری که هواپیماها انجام می‌‏دهند.

سیویس آنالیتیکس (Civis Analytics) :

این استارت‌‏آپ اواخر سال 2012 راه‌‏اندازی شد تا ابزارهای بهتر تجزیه و تحلیل داده را در اختیار شرکت‌ها قرار دهد. سیویس آنالیتیکس اخیرا 22 میلیون دلار از شرکت‌هایی مثل ورایزون،آلفابت و WPP تامین مالی کرده و دان واگنر، مدیرعامل آن، در همین زمینه گفته: «همه می‏‌دانند که باید از داده استفاده کنند، اما نمی‌‏دانند از کجا شروع کنند یا اگر از داده استفاده می‏‌کنند، لزوما پاسخ سوالات درست را نمی‏‌دانند.» شرکت پژوهشی مک‏‌کینزی پیش‌‏بینی کرده که تا سال 2018، بین عرضه داده و تقاضای بازار شکافی 50 درصدی وجود خواهد داشت. بنابراین، تجزیه و تحلیل داده نقش مهمی در تبادل اعداد و ارقام شرکت‌ها ایفا می‏‌کند؛ به‌خصوص از آنجا که داده‌‏های مشتری دستر‏س‌‏پذیرتر شده است؛ سیویس آنالیتیکس معتقد است می‏‌تواند با محصولات کلیدی خود که ابزارها، الگوریتم‌‏ها و داده‌‏هایی مناسب با هر جریان کاری ارائه می‏‌کند، به پر کردن این شکاف کمک کند. شرکت‌هایی که از این امکانات استفاده می‏‌کنند شامل بوئینگ، دیسکاوری، Airbnb، ورایزون وچند شرکت مشابه دیگر هستند.

برچسب‌ها: جهاناستارت‌آپاپلیکیشنتکنولوژی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.