سازمان نظام صنفی پرمشارکتم آرزوست
رضا الفت‌نسب در کانال تلگرامی خود نوشت: ۸

سازمان نظام صنفی پرمشارکتم آرزوست

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۱۰/۱۹ - ۱۹:۵۰ | ۴ دقیقه

رضا الفت‌نسب، دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی در کانال تلگرامی خود درباره انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای، یادداشتی را منتشر کرده است که در ادامه می‌خوانیم.

نوپانا: «انتخابات نظام صنفی رایانه ای تهران با حضور برخی از فعالان حوزه سخت افزار، نرم افزار و ... برگزار شد. ضمن عرض تبریک و آرزوی توفیق برای همه بزرگوارانی که در این انتخابات رای آوردند، لازم است نکاتی را عرض نمایم.

در ایام بعد از انتخابات اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی دوستان دوره قبل سازمان نظام صنفی با انجام مصاحبه‌های مختلف سعی نمودند با پائین اعلام کردن مشارکت افراد در رای‌گیری انتخاب هیات مدیره، مشروعیت این نهال تازه شکل گرفته را زیر سوال ببرند. همچنین با اعلام تعداد آرای بالای افراد در انتخابات سازمان نظام صنفی در مقام مقایسه بر آمده و اینطور خود را صاحب تمام صنف از صدر تا ذیل بدانند و....
یادم است همان زمان به همراه جناب آقای بحری نایب رئیس سازمان نظام صنفی در برنامه زنده تلویزیونی شرکت کردم. ایشان در آن برنامه ضمن اشاره به نتیجه انتخابات اتحادیه و کم بودن آرا فرمودند در سازمان نظام صنفی نفر اول ۷۰۰ نفر رای آورده، فقط در یک کمیسیون ۱۰۰ نفر حضور دارند و....
بنده هم همانجا و بدون حضور ذهن از ایشان سوال کردم در دور اول انتخابات نظام صنفی (نه در دور یازدهم) چند نفر شرکت کردند ؟ که جوابی نشنیدم.
خوب است بدانیم در انتخابات اتحادیه کشوری کسب و کار مجازی از ۲۳۶ وب سایتی که می توانستند رای دهند ۹۸ مجموعه رای دادند یعنی مشارکت حدود ۴۳ درصد که با توجه به اینکه اولین انتخابات این اتحادیه نوپا بوده است، نتیجه خوبی است.
فرصتی پیش آمد نتایج انتخابات دور دوازدهم سازمان نظام صنفی تهران را دیدم. نکته بسیار مهم در این انتخابات، میزان مشارکت اعضای این صنف بوده است:

- بخش شرکت‌ها
- تعداد شرکت ها ۲۹۵۴
- تعداد آرای ماخوذه ۲۷۰ رای
میزان تقریبی مشارکت ۹ درصد

- بخش فروشگاه ها
- تعداد فروشگاه ها ۱۳۱
تعداد آرای ماخوذه ۱۱ رای
میزان تقریبی مشارکت ۸ درصد

قصد نتیجه گیری از آمار ندارم و قضاوت را به عهده خوانندگان می‌گذارم.
این آمار به صورت رسمی و در وب‌سایت این سازمان قرار گرفته است. آمار تعداد شرکت‌ها نیز از سخنان جناب رضانژاد دبیر محترم سازمان نظام صنفی در مصاحبه مورخ ۲۸ شهریور سال جاری استخراج شده است.
به طور قطع میزان مشارکت صورت گرفته هیچ ربطی به هیئات مدیره جدید سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نداشته و بی انصافی است اگر از کارهای خوب هیات مدیره قبل نیز چشم پوشی نمود.
بلاشک انتظار می رود تیم جدید با نگاه تعامل گرایانه و بدون تخریب به همه افراد، فعالین، تشکل ها و... نگریسته و اقدام به آسیب‌شناسی جدی ۱۱ سال فعالیت این سازمان نماید. سه سال در یک چشم به هم زدن می گذرد. یاعلی»

برچسب‌ها: رضا الفت نصبسازمان نظام صنفی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.