یک کارمند خوب از نظر مدیران برجسته، چه ویژگی‌هایی دارد؟
ویژگی‌های کارمندان موفق ۸

یک کارمند خوب از نظر مدیران برجسته، چه ویژگی‌هایی دارد؟

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۱۰/۲۲ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

از نظر مدیران شرکت‌های بزرگ، یک کارمند خوب ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که در این مطلب به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

نوپانا: یک کسب‌وکار موفق کارمندان خوبی دارد و همواره به آن‌ها توجه می‌کند. برای مثال شرکت گوگل یکی از موفق‌ترین کسب‌وکارها در زمینه توجه به نیروی انسانی است و افراد زیادی آرزوی کار در این شرکت را دارند. در ادامه می‌خواهیم ویژگی‌های برجسته یک کارمند خوب از نظر مدیران بزرگ را بررسی کنیم:

مهارت

به گزارش نوپانا، بسیاری از مدیران موفق کسب‌وکارهای بزرگ، همواره بر توانایی افراد تمرکز می‌کنند نه تحصیلات دانشگاهی آن‌ها. معدل و نمرات یک فرد برای کار کردن کافی نیست و هنگام استخدام افراد، باید مهارت و توانایی آن‌ها سنجیده شود.

توانایی یادگیری

در همه زمینه‌های زندگی، همواره داشتن توانایی یادگیری و پشتکار، مهم‌تر از بهره هوشی بالا است. حتی در دوران مدرسه نیز افرادی را دیده‌ایم که با بهره هوشی متوسط و توانایی یادگیری بالا به مراتب موفق‌تر از دیگران بوده‌اند. در زندگی کاری و حرفه‌ای نیز، توانایی یادگیری یک فاکتور مهم برای موفقیت و مورد توجه مدیران کسب‌وکارهای بزرگ است.

نوآوری

نوآوری یکی از فاکتورهای مهم و مورد توجه مدیران بزرگ است. از نظر این مدیران، افرادی که در رشته‌های جدید تحصیل کرده‌اند و ذهنشان پر از ایده و خلاقیت است همواره بهتر از افراد متخصص در زمینه‌های صنعتی هستند که هیچ نوآوری ندارند.

تعهد کاری

تعهد کاری قطعا یک فاکتور مهم برای استخدام کارمندان است. یک کارمند خوب از نظر مدیران بزرگ کارمندی است که به کار خود مانند کسب‌وکار شخصی خود تعهد دارد. سود و زیان شرکت را سود و زیان خود می‌داند و برای موفقیت شرکت، همواره در حال انجام بهترین کار خود است.

تمرکز بر ارزش

به عنوان یک کارمند خوب ابتدا باید به ارزشی که خلق می‌کنید توجه کنید نه درآمدی که کسب می‌کنید. یک کارمند موفق در دنیای امروز باید بتواند ابتدا با ایده خود یک ارزش جدید برای مشتریان به وجود بیاورد و سپس با استفاده از خلاقیت خود، راهی برای ایجاد درآمد از آن پیدا کند.

( همچنین بخوانید: عادت‌هایی که از شما یک کارمند موفق استارت‌آپی می‌سازند)

برچسب‌ها: نوآوریتعهدمهارتآموزشارزش‌آفرینیکارمنداستارت‌آپکسب‌و‌کار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.