رونمایی استارت‌آپ چینی از پنل هوشمند برای خودرو‌ها
فایننشال تایمز: ۸

رونمایی استارت‌آپ چینی از پنل هوشمند برای خودرو‌ها

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۱۰/۱۸ - ۱۹:۲۱ | ۴ دقیقه

چین بزرگترین بازار خودرو در جهان است و پکن هم می خواهد شرکت های داخلی اش قهرمانان جهان در وسایل نقلیه با انرژی های جدید باشند.

به گزارش اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزش تهران، استارت‌آپ چینی که توسط مدیران سابق بی ام او و نیسان تاسیس شده بود، خبر از تولید ماشینی با «یک دستگاه هوشمند نسل جدید» داده که قرار است که صفحه نمایش لمسی ۴۹ اینچی در جای داشبورد داشته باشد.

بایتون، سال گذشته در کارخانه ای در نانجینگ چین برپا شد. نمونه اولیه وسیله نقلیه ورزشی الکتریکی در نمایشگاه لاس وگاس معرفی شد. این شرکت قصد دارد سال ۲۰۱۹، خودروهای اسپرتی با قیمت ۴۵ هزار دلار را در چین و در انتهای سال ۲۰۱۹ در بازارهای اروپا، و سال بعد از آن هم در امریکا عرضه کند.

دانیل کرچرت، بنیانگذار و مدیرعامل بایتون و مدیراجرایی سابق بی ام و می گوید: چین سریعترین رشد و بزرگترین بازار وسایل نقلیه الکتریکی است، اما همزمان نسبت به دیگر بازیکنان جهان در این عرصه رشد نکرده است.

بایتون در یک میدان شلوغ رقابت می کند. بیش از ۲۰۰ شرکت چینی اعلام کرده اند که قصد دارند وسایل نقلیه الکتریکی چینی تولید کنند-بعضی ها، مانند بایتون، با الهام از نمونه های تسلا در آمریکا کار می کنند.

بایتون داخل خودرو را از بین برده است و تسلط روی یک صفحه نمایش بزرگ و عظیم روی داشبورد قرار داده و یک صفحه نمایش کوچکتر هم روی فرمان گذاشته است.

به گفته تحلیلگران، این ماجرا می تواند نقطه ویژه ای برای فروش در چین باشد: در یک نظرسنجی ۶۴ درصد از مصرف کنندگان چینی گفته اند حاضرند برندها را برای اتصال بهتر خودرو به اینترنت عوض کنند. این درصد در امریکایی ها ۳۷ و در آلمانی ها ۱۹ درصد بود. طبق این نظرسنجی، اتصال به اینترنت در چین یک ویژگی ضروری است.

بیل ژانگ، رییس Auto Foresight، شرکت مشاور خودرویی در شانگهای می گوید: صفحه نمایش بزرگ برای مشتریان بسیار جذاب است. جوانان اسباب بازی های الکترونیکی را دوست دارند.

کرچرت سال گذشته در مصاحبه ای گفته بود: نسل جوان نیاز به اتصال تمام وقت به اینترنت دارد. به همین دلیل هم تمرکز اصلی ما روی ارتباطات بوده است. ما معتقدیم، ماشین های آینده باید ماشین های هوشمند باشند. او همچنین ادامه داد: بایتون اولین ماشین الکترویکی هوشمند خواهد بود.

این خودرو، ویژگی های منحصر به فردی است که اجازه می دهد رانندگان در برخی شرایط، مانند ترافیک، چشم خود را از جاده بردارند، در حالی خودرو خودش حرکت می کند. به گفته این شرکت در سطح بعدی، استقلال راننده بیشتر می شود و او به ندرت روی خودرو کنترل خواهد داشت.

درخواست های اینچینی در بازار چین بسیار است. این کشور بزرگترین بازار خودرو در جهان است و پکن هم به دنبال این است که شرکت های داخلی قهرمانان جهان در وسایل نقلیه با انرژی های جدید باشند.

 

برچسب‌ها:
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.