نقاط تماس واقعی و طرح تشویقی، ۲ اهرم قدرتمند در برندینگ
شروعی برای برندسازی (قسمت هشتاد‌و‌ششم) ۸

نقاط تماس واقعی و طرح تشویقی، ۲ اهرم قدرتمند در برندینگ

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۱۲:۰۰ | ۳ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌‌اند و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت هشتاد‌وششم:

نقاط تماس واقعی برند

به‌گزارش نوپانا، به محدوده‌هایی که در آن‌ها مشتریان در معرض یک برند قرار می‌گیرند و یا از آن برند استفاده می‌کنند، نقاط تماس واقعی برند گفته می‌شود. گاهی به این وضعیت لحظه‌های تصمیم‌گیری نیز گفته می‌شود و این لحظه‌ها همان فرصت‌هایی هستند که می‌توان مشتری را وفادار کرد و یا او را از دست داد. کارشناسان حوزه برندینگ، ۲ لحظه را به عنوان لحظات تصمیم‌گیری عنوان می‌کنند؛ زمانی که مشتری اقدام به خرید محصول می‌کند و زمانی که از آن استفاده می‌کند. به عبارت ساده‌تر، ممکن است یک شرکت در تحقیقات بازاریابی و گروه‌های کانونی، محصولی را به جامعه آماری نمونه ارائه‌ کند؛ نتایج آن، مثبت ارزیابی شود و اکثریت اظهار کنند که چنین کالا‌هایی را خواهند خرید؛ اما در عمل و در لحظه تصمیم‌گیری ممکن است چنین اتفاقاتی رخ ندهند.

(همچنین بخوانید: نقش ترجیحات، ارزش مازاد و پیش‌‌آزمون در برندینگ کسب‌وکار)

طرح تشویقی برند

طرح تشویقی برند، به هرگونه تکنیکی گفته می‌شود که به صورت کاملا متقاعد‌کننده، اطلاعات مطلوب بازار هدف در خصوص یک محصول را به خریداران بالقوه از طریق طیف وسیعی از رسانه‌های ارتباطی شامل تبلیغات، فروش حضوری، فعالیت‌های ترویجی فروش، روابط عمومی و غیره منتقل می‌کند.

قسمت پیشین:

قسمت ‌‌هشتاد‌وپنجم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده 

برچسب‌ها: نقاط تماس واقعی برندطرح تشویقیبرندسازیبرندینگمحصولکسب‌و‌کار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.