طرز فکر کارآفرینان با افراد عادی چه تفاوتی دارد؟
شخصیت‌شناسی کارآفرینان ۸

طرز فکر کارآفرینان با افراد عادی چه تفاوتی دارد؟

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۱۰/۱۹ - ۱۰:۰۰ | ۳ دقیقه

کارآفرینان طرز فکر مخصوصی دارند که باعث تمایز آن‌ها از افراد عادی و موفقیتشان در مسیر پرچالش کارآفرینی می‌شود.

نوپانا: کارآفرینان علاوه بر این که کسب‌وکار خود را دارند و برای دیگران شغلی ایجاد کرده‌اند، طرز فکر خاصی هم دارند. آن‌ها با طرز فکری متفاوت از مردم عادی با مسائل مختلف روبه‌رو می‌شوند.

در ادامه، تفاوت یک کارآفرین با افراد معمولی را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید تا بیشتر با دنیای کارآفرینان آشنا شوید:

ارتقای مهارت‌ها

به گزارش نوپانا، هر فردی نقاط ضعف و نقاط قوت خاص خود را دارد. افراد عادی به دنبال رفع نقاط ضعف خود هستند؛ اما کارآفرینان تمرکز خود را بر نقاط قوتشان قرار می‌دهند و سعی می‌کنند مهارت‌های خود را ارتقا دهند.

تولید کار

کارآفرینان قدرت ریسک‌پذیری بالایی دارند. آن‌ها بر خلاف مردم عادی خطر می‌کنند و وارد زمینه‌های مختلف و تازه‌ای می‌شوند و سعی می‌کنند تا شغلی ایجاد کنند. آن‌ها ترجیح می‌دهند برای ایجاد شغل در زمینه‌ای جدید تلاش کنند و حتی شکست بخورند، اما نمی‌خواهند زمان خود را تنها صرف کارهای عادی و تکراری روزانه و وظایف‌شان کنند.

افراد معمولی بر انجام درست وظایف خود فکر می‌کنند و به دنبال ریسک و خطر نمی‌روند.

از دست دادن برخی فرصت‌ها

کارآفرینان در برخی موارد ممکن است به دلایل مختلف فرصت‌های خوبی را از دست بدهند؛ اما از اینکه فرصتی را از دست بدهند نمی‌ترسند، زیرا در واقع خودشان فرصت‌ها را به وجود می‌آورند. افراد معمولی همیشه به دنبال این هستند که از همه پیشنهادات و فرصت‌های به وجود آمده استفاده کنند و اگر فرصتی را از دست بدهند احساس شکست می‌کنند.

انجام دادن کارها

کارآفرینان ارزش زمان خود را می‌دانند و همواره با سپردن کارها به دیگران، زمان خود را خالی می‌کنند و خودشان تنها بر کارهایی که دیگران نمی‌توانند انجام دهند تمرکز می‌کنند؛ اما افراد معمولی تلاش می‌کنند تا همه کارها را خود انجام دهند.

کارآفرینان از ریسک کردن نمی‌ترسند و می‌دانند که با این کار پیشرفت می‌کنند. آن‌ها با شجاعت رویاهای خود را دنبال می‌کنند و از شکست نمی‌ترسند؛ اما افراد معمولی از ریسک کردن و شکست خوردن می‌ترسند و ترجیح می‌دهند کاری با حقوق، مزایا و بیمه ثابت داشته باشند.

(همچنین بخوانید: ویژگی‌های ذاتی و ضروری یک کارآفرین موفق چیست؟)

برچسب‌ها: کارآفرینکارآفرینیمهارتفرصت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.