فناوری متفاوت و پیشرفته تصویربرداری از مسابقات تکواندوی المپیک
با استفاده از دوربین‌های ۳۶۰ درجه‌ای ۸

فناوری متفاوت و پیشرفته تصویربرداری از مسابقات تکواندوی المپیک

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۱۴:۰۰ | ۲ دقیقه

فدراسیون جهانی تکواندو اعلام کرد: «همزمان با شروع المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو، طرفداران ورزش‌های رزمی می‌توانند مسابقات تکواندو را با دوربین‌های ۳۶۰ درجه و کیفیت 4K تماشا کنند.»

نوپانا: دوره بعدی مسابقات المپیک در سال ۲۰۲۰ در کشور ژاپن و به میزبانی شهر توکیو برگزار خواهد شد و مسئولان ژاپنی مسابقات سعی دارند تا بهترین و جدیدترین تکنولوژی‌ها را در این مسابقات به کار بگیرند و المپیک متفاوتی را از این لحاظ برای علاقه‌مندان رقم بزنند.

در همین خصوص، بینندگان مسابقات تکواندو تصاویر متفاوتی نسبت به سایر بینندگان مشاهده خواهند کرد! فدراسیون جهانی تکواندو اعلام کرد: «همزمان با شروع المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو، طرفداران ورزش‌های رزمی می‌توانند مسابقات تکواندو را با دوربین‌های ۳۶۰ درجه و کیفیت 4K تماشا کنند.»

به گزارش نوپانا، این دوربین‌ها که قابلیت تصویربرداری پانورامایی با کیفیت بسیار بالا را دارند، به طرفداران این امکان را می‌دهند تا نماهای بهتری از تکنیک‌های ورزشکاران را مشاهده کنند. همچنین داوران نیز می‌توانند با استفاده از این تصاویر، تصمیم‌های درست‌تری در مورد زمان اصابت ضربه‌ها بگیرند.

تکواندو یکی از آخرین مسابقات المپیک ۲۰۲۰ است که برگزار می‌شود و این فرصت خوبی برای فدراسیون جهانی است تا از این تکنولوژی استفاده کند. چانگوون چو، رئیس فدراسیون جهانی تکواندو می‌گوید: «تکواندو از ورزش‌های قدیمی مسابقات المپیک است و ما سعی داریم تا قدرت و زیبایی این ورزش را به همگان نشان دهیم.»

از این تکنولوژی در مسابقات تیراندازی با کمان نیز استفاده می‌شود. چو می‌گوید: «اگر چه تصویربرداری تیراندازی با کمان با یک دوربین سرعت بالا انجام می‌شود؛ اما ما متوجه شدیم تصاویر دینامیکی بسیار مهم هستند. در المپیک توکیو نیز ما با استفاده از تعداد زیادی دوربین، تصاویر ۳۶۰ درجه‌ای ارائه خواهیم داد.»

اگر این تکنولوژی پاسخگوی انتظارات باشد، طرفداران و تماشاگران مسابقات رزمی المپیک، تجربه جدیدی از تکنیک‌های استفاده شده در این ورزش‌ها را در اختیار خواهند داشت.

(همچنین بخوانید: محصولات پوما به هوش مصنوعی مجهز می‌شوند)                                                          

منبع

برچسب‌ها: Technologyتکنولوژی المپیکفناوریتصویربرداری ۳۶۰ درجه‌ایالمپیک ۲۰۲۰
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.