اپل و آمازون، آماده ورود به عربستان می‌شوند
علاقه شرکت‌های بزرگ آمریکایی به حضور در بازار سعودی‌ها ۸.۷

اپل و آمازون، آماده ورود به عربستان می‌شوند

توسط محمد طالبیان | ۱۳۹۶/۱۰/۰۹ - ۱۷:۰۰ | ۳ دقیقه

گزارش جدیدی از رویترز نشان از این دارد که اپل و آمازون قصد دارند به صورت مستقیم وارد عربستان شده و فروش مستقیم محصولات خود در این کشور را آغاز کنند.

نوپانا: گزارش جدیدی از رویترز نشان از این دارد که اپل و آمازون قصد دارند به صورت مستقیم وارد عربستان شده و فروش محصولات خود را در این کشور شروع کنند. هردوی این کمپانی‌ها در حال حاضر محصولات خود را از طریق شرکت‌های واسطه، وارد عربستان می‌کنند؛ اما هیچکدام کانال مستقیمی برای فروش محصولات خود در این کشور ندارند. خاورمیانه در حال حاضر برای کمپانی‌های آمریکایی بازاری دست نخورده است و برندهای بزرگ در آن تنها سهمی اندک از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. انتظار می رود که تجارت الکترونیک تا سال ۲۰۲۱ سهمی ۲.۲ درصدی از کل بازار خاورمیانه را به دست آورد.

به گزارش نوپانا، آمازون اولین شرکت بزرگ آمریکایی بود که برای رسیدن به اهداف خود در خاورمیانه، اقدام کرد و امسال فروشگاه آنلاین Souq.com که یک شرکتی اماراتی است را با مبلغ ۵۸۰ میلیون‌دلار خریداری کرد. اپل از سوی دیگر توانسته است جایگاه دوم پرفروش‌ترین تلفن‌های هوشمند بازار عربستان را به دست آورد و بعد از سامسونگ قرار دارد. این شرکت مذاکرات خود را با مسئولان دولتی عربستان شروع کرده است و احتمالا تا سال ۲۰۱۹، فروشگاه‌های خود در این کشور را راه‌اندازی کند.

(همچنین بخوانید: چرا بايد ورود آمازون به خاورمیانه را جدی گرفت؟)

آمازون تنها رویکرد فروش محصول را در عربستان دنبال نمی‌کند و به نظر می‌رسد که تمرکز اصلی خود را روی گسترش سرویس پردازش ابری گذاشته است. مسئولان این شرکت متوجه شده‌اند که این کشور، میزبان تعداد زیادی سرویس‌دهنده پردازش ابری کوچک است و حضور آنها می‌تواند تعداد زیادی از مشتری‌ها را به‌سمت آمازون هدایت کند.

عربستان مدتی است که تلاش می‌کند با ایجاد تغییرات اساسی در ساختار اقتصادی خود، تبدیل به یکی از بازارهای هدف مهم خاورمیانه شود. بازاری که هنوز تعداد زیادی از شرکت‌های آمریکایی فرصت حضور در آن را پیدا نکرده‌اند.

اپل و آمازون در حال حاضر به‌عنوان تنها شرکت‌های بزرگ آمریکایی شناخته می‌شوند که تصمیم به سرمایه‌گذاری و فروش محصولات در عربستان گرفته‌اند؛ از طرفی گوگل فعلا تمرکز اصلی خود را روی بازار هند گذاشته است که پتانسیل بالایی دارد و البته در آنجا رقابت آسان‌تری در پیش دارد.

(همچنین بخوانید: عربستان، صدرنشین بازار تجارت الکترونیک منطقه تا سال ۲۰۲۰)

برچسب‌ها: عربستان آمازوناپلخاورمیانهجنگ اقتصادیتجارت الکترونیک
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد طالبیان

محمد طالبیان

محمد طالبیان، دانش‌آموخته رشته مهندسی سخت‌افزار، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ به‌صورت جدی در نشریات و رسانه‌های آنلاین حوزه فناوری و بازی‌های ویدئویی شروع کرد. او در حال حاضر، دبیر چند سرویس روزنامه و مجله سراسری و سردبیر وبسایتی مرتبط با بازی‌های ویدئویی است.