پکیج رفتار حرفه‌ای در محیط کار (بخش اول)
مجموعه مطالب استارت‌آپی؛ ۸

پکیج رفتار حرفه‌ای در محیط کار (بخش اول)

توسط مهدی بصیرت‌نیا | ۱۳۹۶/۱۰/۰۸ - ۱۱:۰۰ | ۸ دقیقه

در این پکیج که در وب‌سایت نوپانا تهیه و گردآوری شده است، با نکات و تکنیک‌هایی آشنا می‌شوید که به کمک آن‌ها می‌توانید رفتاری حرفه‌ای در محیط کار خود داشته باشید.

نوپانا: شغل شما می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد، اگر از روش‌هایی استفاده کنید که باعث شوند بهره‌وری و احساس رضایت و آرامش شما در محیط کارتان به بیشترین حد خود برسد؛ همچنین شما باید بدانید چگونه تعامل صحیح و محترمانه‌ای با همکاران، رییس یا کارمندان خود داشته باشید. ما به مجموعه این عوامل، عنوان «رفتار حرفه‌ای در محیط کار» داده‌ایم و در این پکیج استارت‌آپی به نکات و راهکارهای سودمندی در این زمینه می‌پردازیم.

قسمت اول: چگونه دردسرهای یک روز کاری بد را برطرف کنیم؟

به گزارش نوپانا، روز‌های بد و سخت کاری، تجربه‌ای است که احتمالا برای هرکسی در شغلش چندین‌بار اتفاق می‌افتد. برای برطرف کردن اثرات منفی چنین روزهایی، از نکاتی که در این قسمت آن‌ها را معرفی می‌کنیم کمک بگیرید.

این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت دوم: با رعایت این پنج نکته، از شغل خود لذت ببرید!

بیشتر مشکلاتی که در محل کار برای شما پیش می‌آیند، ناشی از عدم رضایت شما از کارتان است. در این قسمت به پنج نکته طلایی می‌پردازیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از شغل خود لذت بیشتری ببرید.

این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت سوم: چگونه در محل کار مورد احترام واقع شویم؟

بی‌احترامی در محیط کار یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که کارمندان کار خود را رها می‌کنند. اگر می‌خواهید بیشتر مورد احترام واقع شوید، با راهکارهای این قسمت همراه شوید.

این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت چهارم: ۱۰ راهکار طلایی برای بهبود روابط در محیط کار

ایجاد اعتماد و بهبود روابط میان کارمندان در سازمان همواره از اولویت‌های مورد نیاز برای ساختن یک محیط کاری سالم محسوب می‌شود.

این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت پنجم: چگونه بر خستگی در محیط کار غلبه کنیم؟

در این قسمت، به راهکارهایی می‌پردازیم که پس از یک شب سخت می‌توانند خستگی شما در محیط کار را کاهش دهند.

این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت ششم: چگونه استرس شغلی خود را مدیریت کنیم؟

راهکارهایی که در این قسمت به آن‌ها خواهیم پرداخت، به شما کمک می‌کنند تا بتوانید علی‌رغم کار در محیط پر استرس، همچنان سلامتی خود را حفظ کنید.

این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت هفتم: این ۲۰ کار را در محیط کار انجام ندهید!

ممکن است شما نیز خواسته یا ناخواسته به واسطه برخی عادات نامطلوب خود، باعث آزرده‌‌خاطر شدن همکارانتان شوید. در این قسمت می‌توانید لیستی از چنین عادت‌هایی را ببینید.

این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت هشتم: هرگز در محیط کار، این ۱۰ عبارت را درباره خود نگویید

گاها به ما یاد داده‌اند در زمینه‌ حرفه‌ای، مدام از خود تعریف کنیم و لاف بزنیم؛ اما این توصیه‌ خوبی نیست. در محیط کار از به‌کار بردن ۱۰ عبارتی که در این قسمت آورده‌ایم، درباره خود بپرهیزید.

این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت نهم: بهره‌وری شغلی خود را قربانی این سه اشتباه نکنید

همه ما مایل هستیم بیشترین کار را در کمترین زمان انجام دهیم و در واقع بهترین میزان بهره‌وری را داشته باشیم؛ اما گاهی برخی رفتارها با این هدف، دقیقا مخالف آن‌چه انتظار دارید نتیجه می‌دهند.

این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت دهم: از تمرکز خود در محیط کار، محافظت کنید

صرف نظر از این که چه کسب‌و‌کاری دارید،‌ داشتن تمرکز از مهارت‌های اساسی و پیش‌نیاز موفقیت و افزایش کارایی در هر فعالیتی است.

این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت یازدهم: چهار روش بازیابی سریع انرژی در محیط کار

وقتی در محل کار خود خسته می‌شوید یا حوصله کار ندارید، گاهی مشغول فعالیت‌های غیرضروری می‌شوید؛ در حالی‌که با راهکارهای این قسمت می‌توانید به‌سرعت انرژی کافی برای شروع مجدد کار را به‌دست آورید.

این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت دوازدهم: ۱۲ نشانه یک محیط کاری سمی

از علت‌های بی‌انگیزگی در محیط کار، کار کردن در یک محیط کاری سمی است. در این قسمت به راهکارها و نحوه کار کردن در چنین محیط‌هایی می‌پردازیم.

این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت سیزدهم: حرکت‌های ممنوع زبان بدن در محیط کار

استفاده غلط از زبان بدن می‌تواند به مانعی در برابر پیشرفت شغلی تبدیل شود.

این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت چهاردهم: در نارضایتی خوددار باشید

عصبانیت از محیط کار و رئیس‌تان، شما را خسته کرده است؟ دیگر توان مقابله با ناملایمات را ندارید و به دنبال شغل تازه‌ای هستید؟ رعایت موارد گفته‌شده در این قسمت، به شما کمک خواهد کرد.

این قسمت را اینجا بخوانید.

قسمت پانزدهم: در کارمندی، به نیکی شهره خاص و عام شوید

در هر جایگاه شغلی‌ای که هستید باید برای حفظ شغل و پیشرفت‌تان کارهایی انجام دهید. اگر با آن‌ها آشنایی ندارید، ۲۰ روش بیان‌شده در این قسمت را بررسی کنید.

این قسمت را اینجا بخوانید.

ادامه قسمت‌های این پکیج را در بخش‌های بعدی دنبال کنید.

(همچنین بخوانید: پکیج استارت آپ؛ صفرکیلومتر)

برچسب‌ها: رفتار حرفه‌ای تعامل با کارمندانمحیط کارارتباطاتاسترس شغلیرضایت شغلیبهره‌وریتمرکزپکیج استارت‌آپی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مهدی بصیرت‌نیا

مهدی بصیرت‌نیا

مهدی بصیرت‌نیا دانش‌آموخته کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار است. او در حوزه‌های فناوری اطلاعات، گرافیک و مدیریت و بازاریابی محتوا فعالیت دارد. مهدی بصیرت‌نیا سابقه تولید محتوا در حوزه علم و فناوری و مدیریت توزیع محتوا در چند پایگاه اطلاعاتی معتبر را در کارنامه خود دارد.