بسته‌بندی محصول، ابزاری برای نمایش توانمندی برند
شروعی برای برندسازی (قسمت هفتاد‌و‌پنجم) ۸

بسته‌بندی محصول، ابزاری برای نمایش توانمندی برند

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۱۳:۰۰ | ۲ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌ برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌‌اند و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت هفتادوپنجم:

طرح بسته‌بندی

به‌گزارش نوپانا، طرح بسته‌بندی می‌تواند از چهار منظر مورد بررسی قرار‌گیرد. این موارد شامل ابزاری برای حفاظت از محتویات درون ظرف، برچسب و اعلان قیمت، ابزاری برای معرفی ویژگی‌ها و مزایای محصول و همچنین بخشی از تجربه محصول است.

امروزه بسته‌بندی از مزایای عملکردی پایه فراتر رفته‌ است و به ابزاری برای نمایش توانمندی‌های طراحان تبدیل شده است. از آن‌جایی که یک طرح بسته‌بندی حداقل برای پنج‌ سال بر قفسه‌های فروشگاه خواهد بود، لذا طرح باید از استاندارد‌های بسیار بالایی برای دستیابی به موفقیت برخوردار باشد.

(همچنین بخوانید: ساز‌و‌کار شرکت‌های چندبرندی و چندبخشی چگونه است؟)

تشابه محصول

زمانی که محصول یک شرکت، تفاوتی با محصول رقبا ندارد، تشابه رخ می‌دهد. همچنین این حالت زمانی رخ می‌دهد که مصرف‌کنندگان تفاوتی میان برند‌ها در یک از گروه محصولات مشاهده نمی‌کنند. برای مثال در ایالات متحده که بنزین با برند‌های مختلف به فروش می‌رسد، مصرف‌کنندگان تفاوتی احساس نمی‌کنند و بیشتر قیمت برایشان اهمیت دارد.

قسمت پیشین:

قسمت ‌‌هفتاد‌وچهارم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: طرح‌ بسته‌بندیبرندسازیبرندینگتشابه محصول
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.