نگاهی بر مدل فرصت، رشد ارگانیک و نقش بسته‌بندی در برندینگ
شروعی برای برندسازی (قسمت هفتاد‌و‌چهارم) ۸

نگاهی بر مدل فرصت، رشد ارگانیک و نقش بسته‌بندی در برندینگ

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۱۰/۰۵ - ۱۳:۰۰ | ۲ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌ برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌‌اند و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت هفتادوچهارم:

مدل فرصت

به‌گزارش نوپانا، شرکت‌ها با بررسی، مطالعه و گردآوری اطلاعات حال و گذشته مرتبط با کسب‌وکارشان، روند‌ها، نیرو‌های تاثیر‌گذار بر صنعت و شرایط را مشخص می‌کنند تا از این طریق مدیریت ارشد سازمان بتواند راهبردهای صحیحی برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین‌ شده را اتخاذ‌ کند.

رشد ارگانیک کسب‌وکار

به نرخ رشد کسب‌وکار که در نتیجه افزایش تولید، فروش و تزریق سود سرمایه در شرکت حاصل می‌شود، رشد ارگانیک کسب‌وکار می‌گویند. رشد حاصل از ادغام، تصاحب سایر کسب‌وکار‌ها و خرید سهام، مشمول این رشد نمی‌شود.

(همچنین بخوانید: چگونه بهترین بازخورد از مشتریان را دریافت کنیم؟)

اجناس مصرفی

به کالاهایی گفته می‌شود که توسط تولید‌کننده آن بسته‌بندی و با قیمت پایین از طریق خرده‌فروشی‌ها روانه بازار می‌شود. معمولا این کالا از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی تبلیغ می‌شوند. خمیردندان یکی از مثال‌های این نوع از کالا‌ها است.

بسته‌بندی

به صورت کلی بسته‌بندی شامل کلیه فعالیت‌ها و اقلام مرتبط با طراحی، تولید ظرف و یا پوشش یک محصول برای عرضه در بازار است. علاوه بر حفاظت از محصول، بسته‌بندی نقش مهمی در ارائه اطلاعات مرتبط با محصول به مشتری ایفا می‌کند.

قسمت پیشین:

قسمت ‌‌هفتاد‌وسوم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: برندینگبسته‌بندیرشد ارگانیکمدل فرصتکسب‌وکار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.