راهکارهایی که بازدهی روزانه شما را افزایش می‌دهند
بهبود بهره‌وری در کسب‌وکار؛ ۸

راهکارهایی که بازدهی روزانه شما را افزایش می‌دهند

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۱۰/۱۱ - ۱۲:۰۰ | ۳ دقیقه

همه ما در طول روز کار‌های بسیاری انجام می‌دهیم. اما گاهی ممکن است با خود فکر کنیم با وجود حجم زیاد کار و فعالیت، خروجی خوبی نداشته‌ایم. در این مطلب به بررسی راهکار‌هایی برای افزایش بازدهی فردی می‌پردازیم.

نوپانا: همه ما در طول روز کار‌های بسیاری انجام می‌دهیم؛ اما گاهی ممکن است با خود فکر کنید با وجود حجم زیاد کار و فعالیت خروجی خوبی نداشته‌اید. در این مطلب به بررسی راهکار‌هایی برای افزایش بازدهی فردی می‌پردازیم.

در ابتدا بهتر است بازدهی را تعریف کنیم. بازدهی یک پارامتر حسی است که در فیزیک و ریاضیات نیز از آن استفاده می‌شود. تعبیر دقیق بازدهی، نسبت کار درست انجام‌شده به کل حجم کار است. به طور مثال ۲ نفر را در نظر بگیرید؛ به هر یک ۱۰ عدد سیب می‌دهیم و می‌گوییم که این ۱۰ سیب را به مقصدی مشخص برسانند. یکی از افراد ۵ سیب را می‌رساند و دیگری ۹ سیب را. قطعا می‌توان گفت بازدهی نفر دوم بالا‌تر بوده است. 

اما بازدهی با پارامتر دیگری مانند زمان نیز درگیر است. ممکن است اگر به فرد اول کمی بیشتر زمان بدهیم بتواند هر ۱۰ سیب را به مقصد برساند. این جنبه از بازدهی معمولا با عنوان «توان» شناخته می‌شود؛ اما چه چیز‌هایی سبب افزایش بازدهی فردی می‌شود؟

تمرکز

سعی کنید در هر کاری تمرکز کافی داشته باشید. از انجام چند کار در یک زمان بپرهیزید. تمرکز بر مسئله یکی از عوامل افزایش دقت و به پشتوانه آن بازدهی شما است. تمرکز در انجام دادن درست کار‌ها به شما کمک خواهد کرد و در بلند مدت سرعتتان را نیز افزایش می‌دهد.

کاری را انجام دهید که دوست دارید

هیچ گاه سعی نکنید وظیفه‌ای را که دوست ندارید به عهده بگیرید. این کار بازدهی شما را کم می‌کند. همچنین سبب برهم ریختگی اعصاب و تمرکزتان نیز می‌شود. همواره برای کار‌هایی که دوست دارید داوطلب شوید و از نه گفتن برای انجام ندادن کاری نترسید.

برنامه زمانی

همانطور که اشاره شد، زمان یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها در افزایش و یا کاهش بازدهی است. برای انجام کوچک‌ترین کار‌های خود برنامه زمانی دقیق داشته باشید تا بتوانید به بالا‌ترین سطح از بازدهی خود دست پیدا کنید.

البته فراموش نشود که یک برنامه، زمانی خوب است که انعطاف‌پذیر و جامع باشد.

(همچنین بخوانید: دورکاری در منزل، کارایی شما را کاهش می‌دهد)

برچسب‌ها: بازدهیتمرکزبهره‌وریبرنامه‌ریزیموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.